|
کدخبر: 318298

آخرین اخبار از حمله موشکی پاکستان به ایران

حمله ارتش پاکستان به سیستان و بلوچستان / آمار کشته‌ها اعلام شد

حملات موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه مواضع گروهک تروریستی جیش الظلم در استان بلوچستان پاکستان، با واکنش تند دولت پاکستان مواجه شد و منجر به ایجاد تنش در روابط تهران و اسلام آباد شده است.

سیاست حمله ارتش پاکستان به سیستان و بلوچستان /  آمار کشته‌ها اعلام شد

بامداد امروز علیرضا مرحمتی؛ معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: صدای چند انفجار در چند محدوده اطراف سراوان به گوش رسیده است. مسئولان امنیتی و انتظامی در حال بررسی موضوع هستند

این انفجارها بر اساس آخرین اطلاعات باعث مجروحیت چندین نفر شده است.

صفحه توئیتری اخبار نیروهای مسلح پاکستان اعلام کرد که ۷ هدف در ۳ نقطه در خاک ایران(سراوان، شامسر و حنق) که مقر تروریست‌ها بوده را مورد حمله قرار داده است.​

براساس ادعای رسانه های پاکستانی این کشور به مقر ارتش آزادی‌ بخش بلوچستان و جبهه آزادی‌ بخش بلوچستان در خاک ایران حمله کرده است!

تصویر-انفجار

خبرنگار پاکستانی نیویورک تایمز حملات هوایی پاکستان در داخل ایران را تایید کرد.

گروه جدایی طلب BLF حمله علیه خود توسط پاکستان را تایید کرد

نیروهای مسلح پاکستان مدعی شد تنها به اهداف تروریستی حمله کرد است

حساب کاربری وابسته به نیروهای مسلح پاکستان ضمن ادعای حمله به اهداف جدایی‌طلبان بلوچستان در ایران، هرگونه حمله به مقر سپاه پاسداران را تکذیب کرد و آن را اخبار جعلی کاربران هندی و ایرانی خواند.

رویترز به نقل از وزارت خارجه پاکستان نوشت: حملاتی که در ایران انجام شد در دفاع از امنیت و منافع ملی پاکستان بود. ما کاملا به حاکمیت و تمامیت ارضی ایران احترام می گذاریم ما به انجام تمام اقدامات لازم برای حفظ امنیت و امنیت مردم خود ادامه خواهیم داد. به تلاش های خود برای یافتن راه حل های مشترک با ایران علیه تروریسم ادامه خواهیم داد.

مدیر پایانه مرزی میرجاوه گفت: تردد مرزی ایران و پاکستان در حوزه میرجاوه در حال انجام است.

روز گذشته از مسیر پایانه مرزی میرجاوه، ۲۵۸ دستگاه تریلی و کامیون ترانزیت ایرانی وارد خاک پاکستان شده اند.

از ساعت ۷:۳۰ دقیقه امروز پنج شنبه نیز مرز باز بوده و تردد خودروهای ترانزیتی در حال انجام بوده و مشکلی در این حوزه وجود ندارد.

منابع پاکستانی مدعی شدند: ۶ هدف در ٣ نقطه در عمق ۴٠ تا ۵٠ کیلومتری خاک ایران مورد اصابت قرار گرفت.

در این حمله سه زن و چهار کودک غیر ایرانی کشته شدند.

سراوان از توابع سیستان و بلوچستان در ۳۴۷ کیلومتری جنوب شرق زاهدان مرکز این استان و در همسایگی کشور پاکستان واقع شده است.

پاکستان: بر همکاری مشترک با ایران در مبارزه با تروریسم تاکید داریم/ ایران کشوری برادر است

وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه‌ای نوشت: امروز صبح پاکستان حملات دقیق و هماهنگی را علیه مخفیگاه‌های تروریستی در استان سیستان و بلوچستان ایران هدف قرار داد. در حین این عملیات، تعدادی تروریست کشته شدند.

پیش از این بیانیه، «علیرضا مرحمتی» معاون امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان از کشته‌شدن هفت غیر ایرانی در نزدیکی مرز پاکستان و ایران خبر داده بود.

در ادامه بیانیه وزارت خارجه پاکستان آمده است: پاکستان تماما به حاکمیت و تمامیت ارضی ایران احترام می‌گذارد و هدف از این اقدام امروز تامین امنیت و منافع ملی پاکستان بود که اهمیت بالایی دارد و نمی‌توان آن را به خطر انداخت.

وزارت امور خارجه پاکستان در پایان این بیانیه نوشت: ایران کشوری برادر است و مردم پاکستان برای مردم ایران احترام و محبت زیادی قائل هستند. ما همواره بر گفت‌وگو و همکاری در مقابله با چالش‌های مشترک از جمله تهدید تروریسم تاکید کرده‌ایم و به تلاش خود برای یافتن راه‌حل‌های مشترک ادامه خواهیم داد.

نماینده چابهار: هیچ گروه تروریستی علیه پاکستان در خاک ایران وجود ندارد

معین الدین سعیدی، نماینده چابهار در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برخلاف آنچه که بیانیه وزارت خارجه پاکستان اعلام می‌کند هیچ گروه تروریستی علیه  این کشور در خاک ایران وجود ندارد. سعیدی درباره این‌که گفته می‌شود تعدادی از مردم سراوان مجروح شده‌اند، عنوان کرد: تا جایی که من در جریان هستم، تمام بیمارستان‌های منطقه در حالت آماده‌باش قرار دارند، اما آمار دقیقی از کشته‌ها و مجروحین این اتفاق ندارم.

کاردار سفارت پاکستان در تهران به وزارت امور خارجه فرا خوانده شد

در پی حمله بامداد امروز از سمت پاکستان به روستایی مرزی در استان سیستان و بلوچستان ساعتی پیش کاردار پاکستان در تهران برای ادای توضیح درباره این حادثه به وزارت امور خارجه فراخوانده شد.

یک مقام آگاه در وزارت امور خارجه هم ساعتی قبل در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما با محکومیت شدید حادثه حمله صبح امروز از سمت پاکستان به روستایی مرزی در خاک ایران توضیح فوری مقامات پاکستان را خواستار شده بود.

آمادگی چین برای ایفای نقش سازنده در روابط ایران و پاکستان

سرکنسول چین در کراچی: پاکستان و ایران کشورهای بزرگ منطقه و جهان اسلام هستند، بنابراین چین امیدوار است اختلافات بین آن‌ها را بتوان از طریق مذاکره و سایر روش‌های مسالمت‌آمیز حل‌وفصل کرد.

هشدار اطلاعاتی پاکستان به هند درباره تحرکات اختلاف‌انگیز میان ایران و پاکستان

کانال حیدریون پاکستان اطلاع داد؛ اطلاعات پاکستان به هند هشدار داد که در شبکه‌های اجتماعی با استفاده از اکانت‌های فیک و ربات‌ها اوضاع بین دو کشور ایران و پاکستان رو وخیم‌تر و افکار عمومی رو تشویش نکند.

چیزی به نام سرماچار وجود ندارد

فداحسین مالکی نماینده استان سیستان و بلوچستان در پاسخ به سوال رویداد۲۴ که آیا گروهی به نام «سرماچار» وجود دارد یا خیر، گفته «چنین گروهی وجود ندارد.»

رسانه منتسب به جدایی‌طلبان بلوچستان حمله علیه خود توسط پاکستان را تایید کرد.

آشوب

ژاپن: ایران و پاکستان خویشتنداری کنند

از پاکستان و ایران می‌خواهیم خویشتنداری نشان دهند و اوضاع را از نزدیک رصد کنند.

توضیحات وزیر کشور در مورد اتفاقات رخ داده صبح امروز در سیستان و بلوچستان‌

وحیدی، وزیر کشور گفت: ▫️۴کودک، ۳زن و ۲مرد که از اتباع خارجی بودند در انفجار روستایی که در ۳-۴کیلومتری ایران بوده است کشته شدند. هنوز موضع رسمی در این موضوع گرفته نشده است.

رئیس امت واحده پاکستان: هم پاکستان و هم ایران از حمله به جیش‌العدل آگاه بودند

رئیس امت واحده پاکستان گفت: هر دو کشور از این جریان که ایران مراکز جیش‌العدل را هدف قرار داده است آگاه بودند، اما به دلیل افکار عمومی از یک سو و فشار‌های بین‌المللی و امپریالیسم آمریکا از سوی دیگر، پاکستان مجبور به اتخاذ این موضع شد که ما نمی‌دانستیم.

 ادعای خبرگزاری آناتولی در مورد عملیات پاکستان در حریم هوایی ایران

آناتولی مدعی شد: منابع نظامی پاکستان گفتند که هواپیماهای پاکستانی ٢٠ کیلومتر در داخل حریم هوایی ایران پرواز کردند سپس اقدام به شلیک مهمات خود کردند.

 

  • ناشناس ارسالی در

    به این بو گندوها باید فهمچند که چقد ترور یست تو کشورش زیاده خودشو زده به خریت پاک ستانی کثیف

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها