|
کدخبر: 312010

اظهارات تکان‌دهنده سخنگوی سازمان فضایی ایران درباره موشک‌های جدید حزب‌الله/سند

سخنگوی سازمان فضایی ایران در توئیتر نوشت: برخی منابع خبری می‌گویند سلاحی که حزب الله امروز برای اولین بار استفاده کرد که سرعت و تخریب بسیار بالایی داشته، "موشک برکان" نام دارد.

سیاست اظهارات تکان‌دهنده سخنگوی سازمان فضایی ایران درباره موشک‌های جدید حزب‌الله/سند

حسین دلیریان، سخنگوی سازمان فضایی ایران در توئیتر نوشت: برخی منابع خبری می‌گویند سلاحی که حزب الله امروز برای اولین بار استفاده کرد که سرعت و تخریب بسیار بالایی داشته، "موشک برکان" نام دارد.

منتظر اعلام رسمی حزب الله هستم ...

دلیریان

گفتنی است طوفان الاقصی، عملیات نظامی نیروهای حماس علیه اسرائیل و در واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی در کشتار فلسطینیان و هَتْک حرمت مسجدالاقصی. این عملیات در منطقه مرزی میان غَزّه و سرزمین‌های اشغالی فلسطین و در ۱۵ مهر سال ۱۴۰۲ش۷ اکتبر ۲۰۲۳م آغاز و تا چندین روز ادامه داشت. در پی این حملات،‌ ابتدا نیروهای حماس برای مقابله با ادامه اشغالگری رژیم صهیونیستی، مناطقی از سرزمین‌های اشغالی را با راکت هدف قرار دادند و پس از آن به صورت زمینی وارد سرزمین‌های اشغالی شدند. گفته می‌شود در پی این عملیات، بیش از ۱۴۰۰ اسرائیلی کشته و ۳۰۰۰ نفر از آنان زخمی شدند. این عملیات شکستی بی‌سابقه برای اسرائیل ارزیابی شد.

پس از این عملیات،‌ نیروهای ارتش اسرائیل به نوار غزه حمله برده و در پی چندین روز بمباران، سبب کشته شدن بیش از ۸۳۰۰ نفر و زخمی شدن بیش از ۱۹۰۰۰ نفر شدند. از میان کشته‌ها ۳۴۵۷ کودک و ۲۱۳۶ زن هستند. کشتار غیرنظامیان و بمباران مناطق مسکونی توسط اسرائیل واکنش‌هایی را در مناطق مختلف جهان در پی داشت. آیت‌الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران و دیگر مراجع تقلید شیعه از مردم غَزه حمایت کردند.

در ۱۵ مهر سال ۱۴۰۲ش مصادف با ۷ اکتبر ۲۰۲۳م، نیروهای حماس مستقر در نوار غزه، با طراحی و اجرای عملیاتی غافلگیرانه، به سرزمین‌های در اشغال اسرائیل یورش بردند. در دقایق ابتدایی این عملیات، ۵ هزار راکت به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شد پس از آن، نظامیان حماس با عبور از دیوار حائل بین نوار غزه و سرزمین‌های اشغالی، به شهرک‌های صهیونیست‌نشین یورش زمینی بردند. دستور عملیات را محمد ضیف از فرماندهان گردان قسام صادر کرد. در ساعات اولیه عملیات،‌ گروهی از شهروندان و نظامیان صهیونیستی توسط حماس دستگیر و به عنوان اسیر به غزه منتقل شدند. با شروع موج حملات، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعلام وضعیت فوق‌العاده کرد. تعداد نیروهای شرکت‌کننده در این عملیات از جانب نیروهای حماس، نزدیک به ۱۰۰۰ نفر و نقاط عملیاتی ورودی به خاک‌های اشغالی، ۱۵ نقطه معرفی شده است. براساس آمارهای اسرائیل، تا روز دوازدهم پس از آغاز عملیات حماس به مناطق اشغالی، ۱۴۰۰ اسرائیلی کشته و ۳۵۰۰ نفر زخمی شدند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها