|
کدخبر: 311737

ادعای جنجالی یک مسئول درباره حمله به اسرائیل

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره واکنش جمهوری اسلامی به حملات اسرائیل، به دیده‌‌بان ایران گفت: جمهوری اسلامی بر اساس ماهیت، تاریخ و اعتقادات مردمش یک خط قرمزها و آرمان‌هایی دارد. مقابله با ظلم، اشغال، تجاوز به حقوق دیگران، کودک‌کشی و مقابله با تضییع حقوق اساسی مردم و حمایت از استقلال‌خواهی، جمهوریت و مردم سالاری جزو آرمان‌های جمهوری اسلامی بوده است.

سیاست ادعای جنجالی یک مسئول درباره حمله به اسرائیل

از شروع درگیری میان حماس و اسرائیل چهار هفته می‌گذرد. اسرائیل حملات زمینی خود را گسترش داده و در مقابل یمن هم به صورت رسمی وارد جنگ شد.

محمود عباس‌زاده عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره واکنش جمهوری اسلامی به حملات اسرائیل، به دیده‌‌بان ایران گفت: «جمهوری اسلامی بر اساس ماهیت، تاریخ و اعتقادات مردمش یک خط قرمزها و آرمان‌هایی دارد. مقابله با ظلم، اشغال، تجاوز به حقوق دیگران، کودک‌کشی و مقابله با تضییع حقوق اساسی مردم و حمایت از استقلال‌خواهی، جمهوریت و مردم سالاری جزو آرمان‌های جمهوری اسلامی بوده است. متاسفانه همانطور که کسینجر صد سال پیش گفت که اسرائیل ناو جنگی آمریکا در خاورمیانه است، حضور این رژیم در منطقه گویی برای کودک‌کشی، ظلم و اشغال بوده است. طبیعتا هیچ یک از کشورهای منطقه دربرابر شرارت‌های اسرائیل بی‌تفاوت نخواهند بود؛ به ویژه جمهوری اسلامی که قدرت اول منطقه است در مقابل توسعه شرارت‌های رژیم صهیونیستی بی‌تفاوت نخواهد ماند.»

این نماینده مجلس در پاسخ به اینکه مشخصا قرار است چه پاسخی به اسرائیل داده شود، بیان کرد: «معمولا در این مسائل جمهوری اسلامی مشتش را باز نمی‌کند اما اسرائیل اگر به حمله زمینی ادامه دهد، ممکن است جمهوری اسلامی از یک جایی ضربه بزند که در خیال هم تصور نمی‌کردند. اسرائیلی‌ها بهتر از همه می‌دانند که اگر از خط قرمز ما عبور کنند همانقدر بگویم که پشیمان خواهند شد.»

عباس‌زاده درباره نیاز به اعزام داوطلبان از ایران به این جنگ، عنوان کرد: « نیروی حوثی در یمن، حزب الله در لبنان، مقاومت اسلامی عراق و نیروهای چند ملیتی در سوریه آماده حمله به اسرائیل هستند. نیروهای ما هم طبق قراردادی که با دولت سوریه داشتیم در آنجا حضور دارد. هجوم از هر ناحیه‌ای باشد دفاع هم باید صورت گیرد. فعلا اسرائیل باید منتظر پاسخ حزب الله باشد، حزب الله لبنان در کنار دیگر گروه های مقاومت »

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به سوالی درباره تهدیدهای مقامات آمریکایی علیه ایران به دیده بان ایران گفت: «برنامه نیروهای ایرانی در منطقه و خارج از منطقه برای حملات آمریکا به منافع ایران در سوریه مشخص است هر حمله آمریکا علیه ایران را در منطقه خاورمیانه و تمام نقاط دنیا پاسخ می دهیم»

این عضو کمیسیون امنیت ملی درپاسخ به اینکه آیا ایران از حزب‌الله لبنان حمایتی می‌کند، گفت: «خداروشکر مردم غزه و فلسطین دیگر دست‌شان خالی نیست و به سلاح‌های تکنولوژی جدید مسلح هستند. طبیعتا در این حوزه هم جبهه مقاومت دست برتر را دارد. برای رژیم صهیونیستی توسعه این کشتار بهای سنگینی دارد. ایران به عنوان یک کشور محوری در محور مقاومت از تمام مولفه‌هایی که به نوعی خود را جزو محور مقاومت می‌دانند، دفاع می‌کند.»

منبع: دیده بان ایران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها