|
کدخبر: 310279

درخواست نفتی وزیر امور خارجه خبرساز شد

وزیر امور خارجه که به منظور شرکت در اجلاس فوق العاده کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی به جده عربستان سفر کرده است، به جنایت‌های اخیر رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین اشاره کرد و گفت: این انتظار را داریم که کشورهای اسلامی که با رژیم صهیونیستی روابط دیپلماتیک دارند، فورا این روابط را قطع کنند و سفیر اسرائیل را از کشور خود اخراج کنند.

سیاست درخواست نفتی وزیر امور خارجه خبرساز شد

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه که به منظور شرکت در اجلاس فوق العاده کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی به جده عربستان سفر کرده است، به جنایت‌های اخیر رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین اشاره کرد و گفت: این انتظار را داریم که کشورهای اسلامی که با رژیم صهیونیستی روابط دیپلماتیک دارند، فورا این روابط را قطع کنند و سفیر اسرائیل را از کشور خود اخراج کنند.

دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران در ادامه گفت: همچنین این انتظار وجود دارد که صادرات هرگونه نفت به سمت اسرائیل و هر پروژه‌ای بین کشورهای اسلامی و رژیم جعلی صهیونیستی وجود دارد، متوقف شود.

امیرعبداللهیان با تاکید بر لزوم آتش‌بس در غزه و لغو محاصره این منطقه گفت: اتفاق‌نظر داریم که آتش‌بس فوری برای توقف جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی در غزه ایجاد شود و هرچه زودتر محاصره انسانی غزه پایان پیدا کند.

او همچنین از رایزنی با مقام‌های کشورهای اسلامی برای پاسخگو کردن مقام‌های رژیم صهیونیستی بابت جنایات جنگی آن‌ها در فلسطین خبر داد و گفت: در سایر موضوعات از جمله تشکیل دادگاه جنایت‌های جنگی علیه مقامات رژیم صهیونسیتی مشورت‌ها و رایزنی‌هایی داریم.

امیرعبداللهیان با ابراز امیدواری درباره توقف حملات به مردم فلسطین گفت: امیدواریم در نشست امروز سازمان همکاری اسلامی در جده تصمیم قوی از سوی وزیران امور خارجه شرکت‌کننده اتحاذ شود و شاهد توقف فوری این جنایت‌های جنگی باشیم.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پایان و با بیان این‌که «در جریان رایزنی‌هایی که امروز با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی و وزرای امور خارجه شرکت‌کننده در این نشست داشتیم، تاکید کردیم که باید از سوی این سازمان اقدام عملی در برابر جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی صورت بگیرد»، تصریح کرد: در بیانیه پایانی نشست امروز باید به موضوع توقف جنایت‌های جنگی و نسل‌کشی رژیم صهیونسیتی پرداخته شود و لغو محاصره انسانی غزه مورد تاکید قرار بگیرد.

امیرعبداللهیان سه‌شنبه شب با استقبال مسئول تشریفات وزارت خارجه عربستان، سفیر و اعضای نمایندگی‌های ایران در ریاض و جده، وارد فرودگاه جده شد.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها