|
کدخبر: 310147

آمریکا رسماْ عصبانی شد/ از این کشور انتقام می‌گیریم

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید به خبرنگاران در هواپیمای ریاست‌جمهوری گفت: جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در طول سفر خود «سوالاتی دشوار» از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و دیگر رهبران آن خواهد پرسید.

سیاست آمریکا رسماْ عصبانی شد/ از این کشور انتقام می‌گیریم

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید به خبرنگاران در هواپیمای ریاست‌جمهوری گفت:  جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در طول سفر خود «سوالاتی دشوار» از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و دیگر رهبران آن خواهد پرسید.

وی افزود که رئیس جمهوری آمریکا از آنچه در بیمارستان غزه رخ داده است احساس عصبانیت می‌کند و به تیم امنیت ملی خود دستور داده است تا اطلاعاتی را برای روشن شدن جزئیات جمع آوری کنند.

به نقل از الجزیره، کربی در خصوص لغو اجلاس سران امان، تصمیم برای نرفتن به امان را دوجانبه دانست و دلیل اصلی را انصراف محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از حضور در نشست امان و اعلام سه روز عزای عمومی پس از حمله به بیمارستان عنوان کرد.

کربی اشاره کرد که بایدن قصد دارد پس از دیدار از اراضی اشغالی در مسیر بازگشت به واشنگتن با محمود عباس و عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهوری مصر صحبت کند.

وی ادامه داد: آمریکا به ایجاد چارچوبی برای ارسال کمک‌های بشردوستانه از مصر به غزه نزدیک می‌شود.

این در حالی است که وزارت خارجه اردن از لغو نشست چهارجانبه که قرار بود امروز چهارشنبه در امان با حضور ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن، جو بایدن، عبدالفتاح سیسی و محمود عباس برگزار شود، خبر داد. این نشست پس از بمباران بیمارستان المعمدانی توسط رژیم صهیونیستی لغو شد.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها