|
کدخبر: 309288

کنایه سنگین زاکانی به رئیسی

شهردار تهران گفت: در ابتدای دوره مدیریت شهری جدید حل دو چالش ترافیک و آلودگی هوا را جزو اولویت‌های خود قرار دادیم. ۳۴ درصد رفت‌وآمدهای شهری در پایتخت به وسیله ناوگان حمل‌ونقل عمومی انجام می‌شود و بیشتر مردم ترجیح می‌دهند تا از خودروهای شخصی استفاده کنند که در مواجهه با چنین فضایی، شهرداری تهران دو رویکرد را در پیش گرفت.

سیاست کنایه سنگین زاکانی به رئیسی

علیرضا زاکانی، شهردار تهران با اشاره به برنامه های شهرداری تهران در حوزه توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی گفت: در ابتدای دوره مدیریت شهری جدید حل دو چالش ترافیک و آلودگی هوا را جزو اولویت‌های خود قرار دادیم. ۳۴ درصد رفت‌وآمدهای شهری در پایتخت به وسیله ناوگان حمل‌ونقل عمومی انجام می‌شود و بیشتر مردم ترجیح می‌دهند تا از خودروهای شخصی استفاده کنند که در مواجهه با چنین فضایی، شهرداری تهران دو رویکرد را در پیش گرفت. نخست با هوشمندسازی شهر و در دسترس قرارگرفتن خدمات برای شهروندان تلاش کردیم از حجم سفرهای درون شهری بکاهیم و در رویکرد دوم نیز تمرکز ویژه‌ای بر توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی داشتیم.

زاکانی افزود: در حوزه توسعه مترو، مدیریت شهری تهران توانست در مدت  ۲۵ ماه، ۲۴ کیلومتر بر طول متروی تهران اضافه کند که با افتتاح متروی پرند این رقم به ۴۱ کیلومتر می‌رسد. علاوه بر این با همراهی دولت خدمت‌گزار، مشکل تأمین واگن مترو در تهران نیز به زودی برطرف می‌شود.

وی با اشاره به عقب ماندگی‌های برجای مانده از مدیریت شهری قبلی در حوزه حمل‌ونقل عمومی پایتخت، گفت: مطابق برنامه ششم توسعه دولت ملزم به تأمین ۱۰۳۰ واگن مترو برای شهر تهران بود، اما دولت وقت همکاری لازم برای اجرایی شدن این الزام قانونی را نداشت تا این که امسال با دستور رئیس جمهور، مقدمات تأمین ۷۹۱ واگن از خارج از کشور فراهم شد به جز این مورد بناست ۱۱۳ واگن نیز از محل پروژه تولید واگن ملی تأمین کنیم که تا الان هم ۲۱ مورد آن در مسیر ساخت قرار دارد.

بر اساس گزارش سایت شهر، زاکانی با تقدیر از همراهی دولت سیزدهم با شهرداری تهران گفت: برقی سازی حمل‌ونقل شهری یکی دیگر از اقداماتی است که با همراهی وزارت صمت دارد به سرانجام می‌رسد. بر همین مبنا تا پایان سال آینده ۵ هزار پرت شارژ خودروی برقی در ۱۷۰۰ ایستگاه شهری تهران نصب می‌شود.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها