|
کدخبر: 309201

آمریکا پشت اوکراین را خالی کرد؟/ دو منبع آگاه خبر دادند

رئیس‌جمهوری آمریکا به رهبران مجلس نمایندگان و سنا و همچین اعضای کمیته‌های کلیدی گفته‌اند که کاخ سفید به زودی از کنگره درخواست کمک‌های اضافی به رژیم صهیونیستی را مطرح خواهد کرد.

سیاست آمریکا پشت اوکراین را خالی کرد؟/ دو منبع آگاه خبر دادند

طبق گزارش منابعی آگاه، کاخ سفید در حال بررسی اقدامی جهت ضمیمه کردن بودجه اوکراین به درخواست کمک فوری به رژیم صهیونیستی است تا به این ترتیب با دور زدن جمهوری‌خواهان مخالف، شانس تصویب کمک به کی‌یف را افزایش دهد.

دو تن از مقامات ارشد آمریکا به شرط آنکه نامشان فاش نشوند، گفتند که هنوز هیچ تصمیم نهایی برای پیوند زدن این درخواست‌ها به یکدیگر اتخاذ نشده است.

با این حال روزنامه واشنگتن‌پست به نقل از یکی از این مقامات نوشت: چنین اقدامی می‌تواند منطقی باشد زیرا راست‌افراطی را که با کمک‌های بیشتر به اوکراین مخالف است اما از کمک‌ها به اسرائیل قویا حمایت می‌کند، تحت فشار قرار می‌دهد.

مقامات دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا به رهبران مجلس نمایندگان و سنا و همچین اعضای کمیته‌های کلیدی گفته‌اند که کاخ سفید به زودی از کنگره درخواست کمک‌های اضافی به رژیم صهیونیستی را مطرح خواهد کرد.

علاوه بر واشنگتن‌پست، دیگر رسانه‌ها از جمله ان‌بی‌سی نیوز گفتند که قانونگذاران در هر دو حزب ایالات متحده و مقامات ارشد دولت این کشور اشاره کرده‌اند که این بسته کمکی می‌تواند شامل کمک‌هایی برای اوکراین نیز باشد.

این گزارش درحالی منتشر می‌شود که سخنگوی پنتاگون گفت، واشنگتن می‌تواند درخواست رژیم صهیونیستی را برای تسلیحات، تجهیزات و مهمات فراهم کند و در عین حال به حمایت از کی‌یف ادامه دهد.

وی در این خصوص افزود: «ما می‌توانیم به حمایت از اوکراین و هم اسرائیل ادامه دهیم و آمادگی جهانی خود را حفظ کنیم.»

فرمانده شاخه نظامی حماس صبح شنبه (۱۵ مهر) و پس از حملات گسترده راکتی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیستی در اطراف غزه، آغاز عملیات «طوفان‌ الاقصی» را اعلام کرد.

درگیری‌ها امروز (سه‌شنبه) در چهارمین روز از عملیات طوفان الاقصی توسط گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) علیه اشغالگران بین نیروهای رژیم صهیونیستی و مبارزان مقاومت فلسطین در مناطقی در داخل اراضی اشغالی ادامه دارد و صهیونیست‌ها نیز به حملات خود به مناطق مختلف نوار غزه ادامه می‌دهند که منجر به شهادت غیرنظامیان بی‌دفاع و تخریب منازل، بیمارستان‌ها و مساجد شده است.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها