|
کدخبر: 308077

نخست‌وزیر اوکراین مدعی شد کی‌یف بزودی در اتحادیه اروپا عضو خواهد شد

نخست‌وزیر اوکراین مدعی شد که کی‌یف برای عضویت در اتحادیه اروپا در عرض دو سال آینده کاملا آماده خواهد بود.

سیاست نخست‌وزیر اوکراین مدعی شد کی‌یف  بزودی در اتحادیه اروپا عضو خواهد شد

علی‌رغم اظهارات مقامات غربی درباره دشوار بودن روند عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا و نیاز به اعمال اصلاحات گسترده، اما کی‌یف مدعی در دسترس بودن این موقعیت است.

«دنیس شمیهال» نخست‌وزیر اوکراین امروز (جمعه) مدعی شد که کی‌یف برای عضویت در اتحادیه اروپا در عرض دو سال آینده کاملا آماده خواهد بود.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، شمیهال طی مصاحبه‌ای در این‌باره گفت: «مطمئن باشید که ظرف دو سال آینده ما کاملا آماده عضویت در اتحادیه اروپا خواهیم بود. ما انتظار داریم که حداکثر تا ماه اکتبر با ارزیابی پیشرفت خود توسط کمیسیون اروپا وضعیت مثبتی داشته باشیم»

نخست‌وزیر اوکراین همچنین افزود که شورای اروپا می‌تواند با اطمینان درباره عضویت اوکراین در این اتحادیه رای دهد و تصمیم بگیرد که مذاکرات با اوکراین را آغاز کند.

به نوشته اسپوتنیک، شمیهال روز سه‌شنبه نیز گفته بود که کابینه وزیران اوکراین تمام هفت توصیه کمیسیون اروپا برای آغاز مذاکرات برای عضویت در این اتحادیه را انجام داده است.

در اواخر ماه آگوست بود که «دمیترو کولِبا» وزیر امور خارجه اوکراین گفته بود که کی‌یف می‌خواهد مذاکرات برای عضویت در اتحادیه اروپا را تا پایان سال جاری آغاز کند.

پیش از این، «چارلز میشل» رئیس شورای اروپا گفته بود که اتحادیه اروپا باید در سال‌های آینده بر گسترش اعضای خود به عنوان یکی از اهداف راهبردی تمرکز کند.

با این حال، «نیکولا سارکوزی» رئیس جمهور سابق فرانسه با بیان اینکه وظیفه کی‌یف عمل کردن به عنوان یک پل میان اتحادیه اروپا و مسکو است، گفته بود که اوکراین جایی در اتحادیه اروپا ندارد

 

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها