|
کدخبر: 304057 فرشته صائمی

گفتگوی گسترش‌نیوز با عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس؛

برق هسته ای نصیب کدام صنایع شد؟

طاهری ضمن اشاره به قطعی برق دو روز در هفته شهرک‌های صنعتی و عدم استفاده از ظرفیت برق تولید شده توسط نیروگاه‌های هسته‌ای گفت: برق نیروگاه‌های هسته‌ای گران‌تر است البته شهر‌ک‌های صنعتی می‌توانند از این نوع برق استفاده کنند.

سیاست  برق هسته ای نصیب کدام صنایع شد؟

در فضای کشمکش دولت و اتاق ایران بر سر ریاست سلاح‌ورزی، رئیس مجلس ویتنام به همراه ۵۰ تاجر وارد تهران شد و خواستار برگزاری جلسه با نهادها و چهره‌های اقتصادی شد. قالیباف که ذوالنور، یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی را برای استقبال از هیئت ویتنامی راهی فرودگاه کرده بود، بعد از استقبال رسمی از همتای ویتنامی خود در مجلس دو چهره اصلی اقتصادی مجلس را به جلسه مهمان‌های ویتنامی با اتاق ایران فرستاد.

حضور محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی و اکبر تالار پشتی، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گمانه‌ها مبنی بر جانبداری قالیباف از سلاح‌ورزی در جنجال اتاق بازرگانی با دولت را افزایش داد که در نهایت رئیس مجلس با حضور در نشست دفتر تحکیم وحدت با معطوف کردن اذهان عمومی به اینکه نشست اتاق ایران با هیئت ویتنامی تنها یک رویداد اقتصادی بوده، تلاش کرده شائبه‌ها پیرامون حمایت خود از سلاح‌ورزی را دور کند.

untitled

البته قالیباف در ادامه تلاش‌ها برای اعلام برائت از سلاح‌ورزی به این نکته نیز اشاره کرد که تاکنون رئیس اتاق بازرگانی را ندیده و فقط عکس او را مشاهده کرده است. اظهارات قالیباف پیرامون حواشی اتاق بازرگانی به این مواد محدود نشد چنانچه او در پاسخ به ادعای برخی نمایندگان نظیر جبار کوچکی‌نژاد که پیش از این در مورد حواشی انتخابات اتاق بازرگانی به گسترش‌نیوز گفته بود« کمیسیون صنایع و معادن باید به حواشی انتخابات اتاق بازرگانی ورود پیدا کند و این ماجرا را حل کند.» به اختیارات دولت برای برکناری رئیس اتاق بازرگانی و از طرفی تاخیر دستگاه‎های نظارتی در این قضیه اشاره کرد و از این طریق توپ را در زمین دولت انداخت.

ایران و ویتنام

قالیباف پیگیر مسائل اتاق بازرگانی است

تکاپوی رئیس مجلس برای مبرا کردن مجلس از موظف بودن پیرامون حواشی انتخابات اتاق بازرگانی مثمر ثمر نبود کما اینکه مصطفی طاهری، عضو کمیسیون صنایع و معادن و مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار گسترش‌نیوز رسیدگی به وضعیت اتاق بازرگانی را از جمله وظایف کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی دانست و گفت: وظیفه کمیسیون صنایع و معادن در اتاق بازرگانی این است که سریع‌تر قضیه ریاست اتاق بازرگانی تعیین تکلیف شود اما درباره اینکه از چه مسیری این قضیه حل شود، مورد بحث است. البته خود قالیباف هم پیگیر مسائل اتاق بازرگانی است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در واکنش به این موضوع که اتاق بازرگانی بخش خصوصی محسوب می‌شود، آیا ورود دولت و مجلس به آن به صلاح است؟ افزود: اتاق بازرگانی مربوط به بخش خصوصی است اما انتخابات آن هم باید طبق چارچوب و قانون باشد و همان مواردی که در قانون در نظر گرفته شده، باید رعایت شود.

برق نیروگاه‌های هسته‌ای گران‌تر است

طاهری در قسمت دیگری از این گفتگو ضمن اشاره به قطعی برق دو روز در هفته شهرک‌های صنعتی و عدم استفاده از ظرفیت برق تولید شده توسط نیروگاه‌های هسته‌ای خاطرنشان کرد: برق نیروگاه‌های هسته‌ای گران‌تر است البته شهر‌ک‌های صنعتی می‌توانند از این نوع برق استفاده کنند.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس و شورای اسلامی در پاسخ به اینکه چرا دولت برق تولیدی نیروگاه‌های هسته‌ای را به واحدهای صنعتی تخصیص نمی‌دهد؟ یادآور شد: حقیقت این است که برق هسته‌ای گران‌تر است و پول بیشتری می‌خواهد. پول نیروگاه هسته‌ای نسبت به سایر نیروگاه‌ها گران‌تر است البته برق نیروگاه‌های فعلی به شبکه وصل هستند. برق که جدا نیست بگوییم این برق از کجاست بلکه همه یک کاسه ریخته می‌شود یک جا و همه استفاده می‌کنند. از این رو معلوم نیست برقی که دولت در شهرک صنعتی استفاده می‌کند مربوط به نیروگاه‌های هسته‌ای است یا خیر.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها