|
کدخبر: 301155

دریافت هزینه نجومی ترامپ برای یک کتاب!

دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا، ۵.۷۵ میلیون دلار حق امتیاز برای کتابی دریافت کرد که تصاویر به ثبت رسیده توسط عکاس رسمی ترامپ در کاخ سفید را به نمایش می‌گذارد.

سیاست دریافت هزینه نجومی ترامپ برای یک کتاب!

دونالد ترامپ در ۱۸ ماه گذشته ۵.۷۵ میلیون دلار حق امتیاز برای کتاب سفر با هم، کتابی که شامل عکس‌های دوران ریاست جمهوری‌اش است را دریافت کرد.

رئیس جمهوری پیشین آمریکا برای انتشار این اثر از یک شرکت خانوادگی خصوصی با یارانه مالیات‌دهندگان استفاده کرد و پس از آن با کمک‌های مالی میزان فروش آن را افزایش داد.

این اثر پیشتر مالکیت عمومی داشت و برای عموم در دسترس بود که رئیس جمهوری پیشین آمریکا آن را امضا کرده است.

به گفته سخنگوی شرکت ناشر - شرکتی که توسط دونالد ترامپ جونیور و یکی از کارکنان پیشین کمپین انتخاباتی او به نام سرجیو گور تاسیس شده، سفر با هم بیش از ۵۰۰ هزار نسخه فروخته است. او از ارائه اسنادی در این ارتباط خودداری کرد.

قیمت این کتاب در ابتدا ۷۵ دلار بود که پس از امضای دونالد ترامپ نسخه امضا شده آن ۲۳۰ دلار فروخته شد. در واقع اقدام سیاسی دونالد ترامپ نقش خود را در افزایش فروش سفر با هم عملی کرد.

کمیته مشترک جمع‌آوری کمک‌های مالی رئیس جمهوری پیشین آمریکا و کمیته اقدام سیاسی در سال ۲۰۲۲، ۲۳۱ هزار دلار به شرکت انتشاردهنده کتاب پرداخت کرد.

در دسامبر همان سال، سخنگویی تایید کرد که دستکم ۴۸ هزار دلار از پرداخت‌های این کمیته برای سفر ما با هم بوده است.

میزان دریافتی دونالد ترامپ برای این اثر نسبت به دیگر حق امتیازهایی که او در ۱۸ ماه گذشته دریافت کرده کمتر است. هنر معامله ترامپ که در سال ۱۹۸۷ منتشر شد، بین یکصد هزار تا یک میلیون دلار به دست آورد.

چهار کتاب دیگر ترامپ هم هر کدام ۵ تا ۱۵ هزار دلار، یک اثر ۲۵۰۰ تا ۵ هزار دلار و ۱۰ کتاب دیگر او کمتر از ۲۰۰ دلار برای او عایدی داشت. بر اساس اسناد فاش شده، پرداخت‌های سفر با هم توسط شرکتی به نام Gold Standard Publishing LLC صورت گرفته است.

رئیس جمهوری پیشین آمریکا همچنین گفته که تیم برنده نشر کتاب ۲۵۰ هزار دلار به عنوان هزینه مجوز به ملانیا ترامپ پرداخت کرده است که به ادعای سخنگو، این میزان پرداخت برای تبلیغات اثر بوده است.

آوریل امسال، شرکت تیم برنده دنباله‌ای به عنوان «نامه‌هایی به ترامپ» را با قیمت یکصد دلار با نسخه‌های امضا شده او با قیمت ۴۰۰ دلار منتشر کرد. این کتاب ۳۲۰ صفحه‌ای مکاتبات ۴۰ سال گذشته از جمله کیم جونگ اون، الک بالدوین و هیلاری کلینتون با دونالد ترامپ به همراه تفسیرهای او را شامل می‌شود.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها