|
کدخبر: 300325

غوغای وزارت ارتباطات در جزایر سه گانه/ زارع‌پور خبر داد

وزیر ارتباطات گفت: برای نخستین بار جزایر خلیج فارس را با فیبر نوری به سرزمین مادری متصل کردیم برای این کار بیش از ۱۵۰ کیلومتر کابل کشی در زیر دریا انجام شده است.

سیاست غوغای وزارت ارتباطات در جزایر سه گانه/ زارع‌پور خبر داد

سوال محمدرضا پورابراهیمی نماینده کرمان و راور از عیسی زارع پور ، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دستور کار جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

پور ابراهیمی در بیان سوال خود گفت: دلیل ضعف عملکرد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در زمینه‌های عملیاتی از جمله توسعه ارتباطات و فناوری، توسعه بسترها و شبکه‌های مخابراتی، تأمین زیر ساخت‌های استفاده از اینترنت و نظارت بر عملکرد اپراتورها چیست؟

در ادامه عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به این سوال به ارایه گزارشی از عملکرد خود در دو سال گذشته در این وزارتخانه راهبردی پرداخت و گفت: برای نخستین بار جزایر خلیج فارس را با فیبر نوری به سرزمین مادری متصل کردیم برای این کار بیش از ۱۵۰ کیلومتر کابل کشی در زیر دریا انجام شده است.

وی افزود: خوشبختانه دسترسی به اینترنت در این سه جزیره برای مردم افزایش یافته و ارتباطات آنها کاملا پایدار شده است.

زارع پور در ادامه از راه اندازی ۶۰۰ سایت نسل پنجم اینترنت خبر داد و گفت: برای نخستین بار رکورد ۶.۵ ترابیت بر ثانیه برای ترافیک تولید داخل در نظر گرفتیم که حاصل آن استفاده مردم از سکوهای داخلی در یک سال گذشته است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه روش مختلفی برای دور زدن سرویس هایی که آمریکایی را تحریم کرده بودند، در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: آمریکایی ها ۱۰۰ هزار سرویس پرکاربرد را برای ایران ممنوع کردند و ما تلاش کردیم تا این مشکل رفع شود و برنامه نویسان و نخبگان توانستند بدون نیاز به فیلترشکن از این سرویس ها استفاده کنند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها