|
کدخبر: 299567

اعلام توافق بزرگ هسته‌ای با عربستان

پس از دیدار وزیر انرژی عربستان و اگنس پانیه رونشه وزیر تحول انرژی فرانسه، آمده است که انرژی یکی از ارکان اصلی مشارکت بلندمدت بین عربستان و فرانسه است. در این بیانیه همچنین بر تعهد دو کشور به امضای یادداشت تفاهمی برای همکاری در زمینه انرژی در دوم فوریه ۲۰۲۳ تاکید شد.

سیاست اعلام توافق بزرگ هسته‌ای با عربستان

در بیانیه مشترک عربستان و فرانسه، پس از دیدار عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان و اگنس پانیه رونشه وزیر تحول انرژی فرانسه، آمده است که انرژی یکی از ارکان اصلی مشارکت بلندمدت بین عربستان و فرانسه است. در این بیانیه همچنین بر تعهد دو کشور به امضای یادداشت تفاهمی برای همکاری در زمینه انرژی در دوم فوریه ۲۰۲۳ تاکید شد.

دو طرف به درکشان در این زمینه اشاره کردند که هیدروژن پاک یک سوخت ضروری برای تجلی اهداف مشترک دستیابی به توسعه اقتصادی پایدار و در عین حال کاهش اثرات تغییرات آب و هوایی است.

دو کشور همچنین توافق کردند تا همکاری‌ها را در زمینه برق، تبادل تجربیات در زمینه تولید برق از منابع انرژی تجدیدپذیر، علاوه بر پروژه‌های اتصال برق و تشویق مشارکت بخش‌های خصوصی در این زمینه، از جمله فناوری‌های تولید، انتقال، توزیع، ذخیره سازی و اتوماسیون شبکه برق افزایش دهند.

دو طرف همچنین توافق کردند که برای تقویت همکاری در زمینه انرژی هسته‌ای، در چارچوبی صلح‌آمیز و ایمن، مدیریت زباله‌های رادیواکتیو، کاربردهای هسته‌ای و توسعه ظرفیت‌های انسانی تلاش‌های مشترک انجام دهند.

در این بیانیه همچنین خاطرنشان شد که دو کشور توافق کرده‌اند در زمینه ارتقای فناوری‌ها و راه‌حل‌های تغییرات اقلیمی مانند جذب، استفاده و ذخیره‌سازی کربن از بخش‌هایی با انتشار گازهای گلخانه‌ای که کاهش آن دشوار است، مانند سیمان، هوانوردی، دریایی، پتروشیمی و غیره، همکاری کنند.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها