|
کدخبر: 299457

٢عامل حادثه شاهچراغ اعدام شدند

بامداد امروز ۲ نفر از عاملان حملهٔ تروریستی به حرم شاهچراغ در خیابان ۹ دی شیراز به دار مجازات آویخته شدند.

سیاست  ٢عامل حادثه شاهچراغ اعدام شدند

بامداد امروز ۲ نفر از عاملان حملهٔ تروریستی به حرم شاهچراغ در خیابان ۹ دی شیراز به دار مجازات آویخته شدند.

حمله به حرم شاهچراغ منجر به شهادت ۱۳ نفر و زخمی‌شدن ۲۵ تن از خادمان و زائران شد. عامل اصلی حمل حادثه هم بر اثر شدت جراحات به هلاکت رسیده بود.

بر این اساس محمد رامز رشیدی و سیدنعیم هاشم قتالی که به جرم معاونت در افساد فی‌الارض، بغی و اقدام علیه امنیت کشور در زندان به سر می‌بردند به دار مجازات آویخته شدند.

پیش‌تر رئیس کل دادگستری استان فارس نیز با تأیید خبر محکومیت دو تن از عوامل این حمله به اعدام گفته بود: با توجه به اینکه تروریست اصلی این حادثه در شب وقوع حادثه به درک واصل شد، از تعداد پنج نفر تروریست دیگر، حکم اعدام دو نفر تأیید شده است و به زودی در خیابان ۹ دی اجرا می‌شود.

حمله تروریستی چهارم آبان‌ماه ۱۴۰۱ توسط فردی مسلح همزمان با نماز مغرب و عشا و در بحبوحه اغتشاشات آبان‌ماه ۱۴۰۱ رخ داد به شهادت ۱۳ نفر و مجروح شدن ۲۵ نفر از هموطنانمان منجر شد.

عامل اصلی این اقدام تروریستی بر اثر شدت جراحات به هلاکت رسید و با تلاش سربازان گمنام امام زمان (ع) دیگر عوامل این عملیات تروریستی نیز دستگیر شدند.

این اقدام که مسئولیت آن را گروهک تکفیری داعش برعهده گرفت، موجی از محکومیت در سطح ملی و بین‌المللی را در پی داشت و از ابتدای آغاز محاکمه عوامل این حمله تروریستی، مردم شیراز و سایر اقصی نقاط کشور خواستار اشد مجازات تروریست‌ها بودند.

در پی این حمله تروریستی سه کودک به نام‌های آرشام سرایداران فرزند علیرضا ۱۰ ساله، علی‌اصغر لری گویینی فرزند عباس هفت ساله و محمدرضا کشاورز فرزند مهدی ۱۵ ساله نیز به شهادت رسیدند و آرتین سرایداران که به نماد جهانی این حادثه و مظلومیت مردم ایران تبدیل شد، نیز در این حادثه پدر، مادر و برادر خود را از دست داد.

منبع: جماران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها