|
کدخبر: 299282

دیدار فوری سران ایران و هند+عکس

وزیر امورخارجه در دیدار ویکرام میسری، معاون امور بین الملل مشاور امنیت ملی نخست وزیر هند، از حمایت هند برای عضویت کامل ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای قدردانی کرد.

سیاست دیدار فوری سران ایران و هند+عکس

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امورخارجه در دیدار ویکرام میسری، معاون امور بین الملل مشاور امنیت ملی نخست وزیر هند، از حمایت هند برای عضویت کامل ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای قدردانی کرد.

وزیر امورخارجه پروژه راهبردی بندر چابهار را مهم توصیف و ابراز امیدواری کرد فصل تازه ای از همکاری در پیشبرد پروژه بندر چابهار و کریدور شمال-جنوب را گشوده شود.

پیمان شانگهای یکی از قراردادهای بین‌المللی است که در سال ۱۹۷۱ در شانگهای چین به امضا رسید. این پیمان، برای حفظ حقوق مالکیت فکری در زمینه‌های صنعتی، تجاری و فناوری ایجاد شده است. هدف اصلی این پیمان، تشویق همکاری بین‌المللی در زمینه‌ی حفظ حقوق مالکیت فکری و تسهیل دسترسی به فناوری‌های جدید و مهم است.

در این پیمان، حقوق مالکیت فکری شامل حقوق ثبت اختراع، علائم تجاری، نام تجاری، طرح صنعتی، نمایشگاه‌ها و مدل‌های صنعتی است. کشورهای عضو در این پیمان، متعهد به حفظ و حمایت از حقوق مالکیت فکری هستند و در صورت نقض حقوق مالکیت فکری، مجاز به اتخاذ اقدامات قانونی می‌باشند.

ایران و هند

بیشتر کشورهای جهان عضو پیمان شانگهای هستند و این پیمان به عنوان یکی از مهمترین قراردادهای حقوقی در زمینه حفظ حقوق مالکیت فکری شناخته می‌شود.

اکثر کشورهای جهان عضو پیمان شانگهای هستند. در حال حاضر، بیشتر اعضای پیمان شانگهای در آسیا و اروپا قرار دارند. برخی از کشورهای عضو این پیمان عبارتند از:

آلبانی، آلمان، آمریکا، اتریش، استرالیا، اسلوونی، اسپانیا، افغانستان، ایتالیا، اندونزی، ایران، بحرین، برزیل، بلاروس، بلژیک، بنگلادش، بولیوی، بوسنی و هرزگوین، بوتان، بوتسوانا، بیلوروسی، جمهوری چک، چین، دانمارک، روسیه، رومانی، سوئد، سوئیس، سنگاپور، سلواکی، سلونی، سودان، سورینام، شیلی، طوجیکستان، عراق، عربستان سعودی، فرانسه، فنلاند، فیجی، کانادا، کره جنوبی، کرواسی، کلمبیا، کنیا، کوبا، کویت، گرجستان، گرنادا، گواتمالا، یونان، هائیتی، هلند، هند، هندوراس، هنگ کنگ، ونزوئلا، ویتنام، همراه با بسیاری دیگر از کشورها.

هدف اصلی پیمان شانگهای، حفظ و حمایت از حقوق مالکیت فکری در زمینه‌های صنعتی، تجاری و فناوری است. این پیمان با تشویق همکاری بین‌المللی در زمینه حفظ حقوق مالکیت فکری و تسهیل دسترسی به فناوری‌های جدید و مهم، بهبود حمایت از حقوق مالکیت فکری در سطح جهانی را هدف دارد.

در این پیمان، حقوق مالکیت فکری شامل حقوق ثبت اختراع، علائم تجاری، نام تجاری، طرح صنعتی، نمایشگاه‌ها و مدل‌های صنعتی است. کشورهای عضو در این پیمان، متعهد به حفظ و حمایت از حقوق مالکیت فکری هستند و در صورت نقض حقوق مالکیت فکری، مجاز به اتخاذ اقدامات قانونی می‌باشند.

به کمک این پیمان، تجارت بین‌المللی و توسعه فناوری‌ها تسهیل می‌شود و کشورها می‌توانند از نتایج تحقیقات و فناوری‌های دیگر کشورها بهره‌مند شوند و به توسعه اقتصادی خود بپردازند.

منبع: رصد

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها