|
کدخبر: 298796

رونمایی از پروژه جدید دولت رئیسی

رئیس‌کل بانک مرکزی با اعلام برنامه‌ریزی برای اتصال ارتباط شبکه کارتی شتاب ایران با چین و ترکیه، از تخصیص خط اعتباری ۵۰۰ میلیون دلاری برای تامین نیاز ارزی شرکت‌های دانش‌بنیان در سال‌جاری خبر داد.

محمدرضا فرزین ظهر امروز در دیدار و نشست معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و جمعی از تشکل‌ها و شرکت‌های پیشرو در حوزه فعالیت‌های دانش‌بنیان ضمن تاکید بر حمایت جدی شبکه بانکی از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه ارتباطات بانکی نیز گفت‌: توسعه روابط بانکی با کشورهای همسایه از اولویت‌های اصلی بانک مرکزی است و در این راستا استفاده از خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی قطعا استفاده خواهد شد.

محمدرضا فرزین افزود:‌ هم‌اکنون ارتباط شبکه کارتی شتاب ایران با میر روسیه در حال اتصال است و برقرار این ارتباط با چین و ترکیه نیز در دستور کار قرار دارد.

رئیس‌کل بانک مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گلایه برخی شرکت‌های دانش‌بنیان از روند طولانی تامین و تخصیص ارز و وجود برخی تخلفات در شبکه صرافی کشور تاکید کرد:‌برخورد با تخلف وظیفه ذاتی نهادهای حاکمیتی است و از همه فعالان این بخش تقاضا می‌کنم در صورت مشاهده هر‌گونه تخلف در شبکه صرافی مصادیق را با بانک مرکزی منعکس کنند. قطعا بانک مرکزی با متخلفین برخورد قاطع خواهد کرد و مجوز صرافی‌های متخلف که از متقاضایان ارز، زیرمیزی طلب می‌کنند باطل خواهد شد.

منبع: اقتصادنیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها