|
کدخبر: 298029 فرشته صائمی

گفتگوی گسترش‌نیوز با عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس؛

تاثیر تحریم‌ها بر تولید خودروی برقی/ تولید گران تمام می‌شود

حسینی کیا گفت: تحریم بر تولید خودروهای برقی موثر است اما باید شراط لازم برای تولید خودروی برقی در کشور را فراهم کنیم، به این معنی که نباید ناامید و نگران باشیم.

سیاست تاثیر تحریم‌ها بر تولید خودروی برقی/ تولید گران تمام می‌شود

تولید خودروی برقی از جمله موضوعاتی است که اخیراً در حوزه صنعت مطرح شده، موضوعی که در صورت اجرایی شدن آن از دیدگاه بسیاری منجر به کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی می‌شود اما نکته حائز اهمیت درباره تولید خودروهای برقی این است که با توجه به شرایط تحریم آیا توانایی تولید چنین خودرویی وجود دارد یا خیر؟

در همین راستا جواد حسینی‌کیا، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار گسترش‌نیوز ضمن ارزیابی زیرساخت‌های کشور برای تولید و استفاده از خودروهای برقی گفت: قاعدتاً همه زیرساخت‌ها برای تولید و استفاده از خودروهای برقی در کشور وجود ندارد اما باید شروع کرد، البته در مورد هیدرولیک کردن خودروها و استفاده از وسایل برقی حمل و نقل عمومی مپنا پیش‌گام بوده، در حال حاضر سایپا نیز اقداماتی در راستای خودروهای برقی آغاز کرده که امیدوار هستیم که این اقدامات به نتیحه خوبی برسند.

ابتدا خودروی هیبریدی تولید می‌کنیم

او افزود: نکته قابل توجه در تولید خودروهای برقی این است که گام اول تولید خودروی هیبریدی است و سپس تولید خودروی برقی. منظور از خودروهای هیبریدی تولید خودروهایی است که همزمان با بنزین و برق کار می‌کنند.

حسینی‌کیا با اشاره به نقش تحریم‌ها در تولید خودروهای برقی تصریح کرد:  تحریم بر تولید خودروهای برقی موثر است اما باید شراط لازم برای تولید خودروی برقی در کشور را فراهم کنیم، به این معنی که نباید ناامید و نگران باشیم.

مپنا و سایپا اولین خودروهای برقی را تولید کردند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره زیرساخت‌های شهری لازم برای استفاده از خودروهای برقی اظهار کرد: باید شهرداری‌ها زیرساخت‌های شهری لازم برای استفاده از خودروهای برقی را فراهم شود به عنوان مثال در پارکینگ‌ها و مکان‌های عمومی امکانات لازم برای شارژ خوردوهای برقی مستقر شوند. منتها نکته اصلی درباره خوردوهای برقی به باطری‌های آن برمی‌گردد که این موضوع تا حدودی شرایط را سخت می‌کند و امکان دارد قیمت خودروها را افزایش دهد. بر همین اساس باید به سمت تولید تجاری مناسبی حرکت کنیم که خودروی برقی با قیمت مناسب ارائه شود.

حسینی‌کیا در واکنش به اینکه تولید خودروهای برقی در کشور کلید خورده یا خیر، خاطرنشان کرد: سایپا کلید زده و مپنا هم از در بحث حمل و نقل عمومی خودروهای برقی تولید کرده تا جایی که اتوبوس‌هایی با سرعت ۸۰ کیلیومتر در ساعت تولید کرد و حتی خودروی سواری هم تولید کرده است.

او در پایان یادآور شد: در مجموع چالش اصلی در بحث خودورهای برقی مربوط به تجاری‌سازی، استقبال مردم از این محصولات و سرمایه‌گذاری بر روی آن است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها