|
کدخبر: 297967

اظهارات مهم معاون ستاد کل نیروهای مسلح درباره آذربایجان

معاون ستاد کل نیروهای مسلح عصر سه شنبه ۳۰ خرداد در نشست صمیمی با مدیران و مسئولان رسانه‌های آذربایجان شرقی اظهار کرد: آذربایجان همواره در طول تاریخ یکی از دژهای مستحکم و تسخیرناپذیر مقابل هجوم فرهنگ بیگانه بوده و به عنوان یکی از پایگاه‌های مذهبی، بزرگان زیادی را در ادوار مختلف تاریخی به کشور معرفی کرده و در بزنگاه‌های خاص به خوبی نقش تاریخی خود را بازی کرده است.

سیاست اظهارات مهم معاون ستاد کل نیروهای مسلح درباره آذربایجان

سردار ابوالفضل شکارچی، معاون ستاد کل نیروهای مسلح عصر سه شنبه ۳۰ خرداد در نشست صمیمی با مدیران و مسئولان رسانه‌های آذربایجان شرقی اظهار کرد: آذربایجان همواره در طول تاریخ یکی از دژهای مستحکم و تسخیرناپذیر مقابل هجوم فرهنگ بیگانه بوده و به عنوان یکی از پایگاه‌های مذهبی، بزرگان زیادی را در ادوار مختلف تاریخی به کشور معرفی کرده و در بزنگاه‌های خاص به خوبی نقش تاریخی خود را بازی کرده است.

وی با بیان اینکه آذربایجان، تاریخی سراسر عزت و مقاومت دارد، افزود: فهرست بلندبالای مشاهیر و بزرگان آذربایجان در قبل و بعد از انقلاب، تردیدی باقی نگذاشته است که این استان از چه موقعیت خطیری برخوردار است.

سردار شکارچی اضافه کرد: تنها اشاره به مشاهیری چون علامه محمدتقی جعفری، علامه طباطبایی، قاضی طباطبائی، میرزا جواد آقا ملکی تبریزی، استاد شهریار کافیست تا بدانیم این بزرگان چه خدمات ارزنده‌ای را به ایران و اسلام ارائه کرده اند. آذربایجان در پیش و پس از انقلاب هم دین خود را به ایران و اسلام ادا کرده و همواره در خط مقدم مبارزه با استبداد داخلی پهلوی و پس از آن مقابله با ضدانقلاب و اشرار بوده است.

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستادکل نیروهای مسلح یادآور شد: آذربایجان تاریخی سراسر عزت و مقاومت و ولایتمداری دارد که در پرتو آن، شهدای بزرگی مانند برادران مهدی و حمید باکری، حسن باقری، علی تجلایی، شهید حسن شفیع زاده (بنیانگذار یگان توپخانه سپاه) تقدیم انقلاب کرده است.

وی ادامه داد: آذربایجان اما همچنان به عنوان یکی از ولایتمدار ترین پایگاه‌های انقلاب اسلامی، زنده و پویا پیش می رود و تاریخ سازی می‌کند، بی آنکه در پیگیری اهداف انقلاب، کوچکترین تزلزلی از خود نشان دهد.

سردار شکارچی با بیان اینکه انقلاب زنده است، چون آذربایجان زنده است، گفت: همین سرزندگی است که دشمنان این مرز و بوم را به صرافت انداخته که در صفوف متحد این مردم ولایی به بهانه های مختلف رخنه ایجاد کند که تا به حال نتوانسته و از این پس هم نخواهد توانست.

وی تصریح کرد: پیچیدگی‌های امروز مقابله دشمنان با انقلاب اسلامی که اکنون در قالب جنگ ترکیبی ظهور و بروز پیدا کرده است، این پیام مهم را با خود دارد که اگرچه دفاع همچنان باقی است و جنگ از چهره ای به چهره دیگر تغییر شکل داده اما باید متناسب با جنگ نرم دشمن، آرایش تهاجمی گرفت که به دلیل ماهیت این جنگ، رسانه ها به عنوان فرماندهان و افسران جنگ نرم، جایگاه و نقش تعیین کننده ای دارند. اینکه رهبر معظم انقلاب مدام از ضرورت جهاد تبیین می‌گویند ناظر بر همین موضوع است.

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستادکل نیروهای مسلح با اعلام اینکه دشمن در جنگ ترکیبی جای جلاد و شهید را عوض می‌کند، افزود: دشمن می‌کوشد توانمندی‌ها و توفیقات کشور در همه امور را سانسور و وارونه نشان دهد. تلاش می کند، نارسایی‌ها را بسیار فراتر از آن چه که وجود دارد، برجسته کند، بر اذهان عمومی مسلط شود و سپس دستگاه محاسباتی مسؤلان را تحت تاثیر القائات خود، به هم بریزد.

سردار شکارچی خاطرنشان کرد: تحولات جاری گویای این واقعیت است که روز به روز ایران اسلامی به سمت عزت و اقتدار پیش می رود و دشمنان رو به افول هستند. وظیفه امروز اصحاب رسانه ترسیم و تحلیل درست این تحولات تاریخ ساز است.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها