|
کدخبر: 296732

گزارش گسترش نیوز از روز دوم سفر رئیسی به تبریز

راه اندازی ایستگاه خاوران تبریز با حضور رئیسی

با حضوررئیس جمهور، راه آهن میانه-بستان آباد-تبریز با راه اندازی ایستگاه خاوران تبریز پس از ۲۲ سال افتتاح شد.

سیاست راه اندازی ایستگاه خاوران تبریز با حضور رئیسی

امروز با افتتاح ایستگاه خاوران این مسیر آهن، حرکت قطار در مسیر میانه-تبریز برای دسترسی به تهران به صورت رسمی آغاز و فروش بلیط قطار این مسیر نیز از سه روز گذشته آغاز شده است.

خط راه آهن میانه-بستان آباد-تبریز با طول ۲۰۶ کیلومتر تنها راه آهن دو خطه ایران بوده که فاز نخست آن به طول ۱۳۲ کیلومتر در سال ۱۳۹۸ به بهره برداری رسیده است؛ ایستگاه خاوران این پروژه با اتمام فاز دوم خط آهن(بستان آباد-خاوران تبریز) امروز با حضور رئیس جمهور به بهره برداری رسید.

تکمیل این خط آهن که یکی از آرزوهای دیرینه مردم خطه آذربایجان است، در سفر سال گذشته رئیس جمهور به تبریز در تاریخ ۱۲ خردادماه ۱۴۰۱ و تامین اعتبار دراین سفر تسریع یافت و مسیر ۴۴ کیلومتری ایستگاه راه آهن بستان آباد تا ایستگاه خاوران تبریز با تامین به موقع اعتبارات تکمیل شده و در قالب این طرح، بیش از ۱۵ میلیون مترمکعب عملیات خاک، ۱۳۵۰ مترمکعب بتن ریزی و ۶۰۰۰ تن ریل گذاری انجام گرفته است.

پروژه راه آهن میانه-تبریز یکی از طرح‌های مهم ملی و فرامنطقه‌ای به دلیل ویژگی ترانزیتی بوده و از مهمترین زیرساخت‌های ریلی کشور محسوب می‌شود که تاثیر قابل توجهی در رشد و توسعه اقتصاد شمال غرب خواهد داشت.

تاکنون مبلغ ۳۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه هزینه شده که ۷۷۳ میلیارد تومان آن در سال ۱۴۰۱ بوده است. با افتتاح این فاز، زمان سفر از تهران به تبریز حدود چهار ساعت کمتر خواهد شد. 

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها