|
کدخبر: 295169 فرشته صائمی

گزارش اختصاصی گسترش‌نیوز؛

قالیباف زیرتیغ یک زن/ رقیب جدی خلبان وارد میدان شد

زهره الهیان شب گذشته ضمن اعلام آمادگی برای نظارت بر انتخابات ریاست مجلس، با اشاره به اینکه نمایندگان بسیار از کاندیداتوری او استقبال کردند، از جدیت خود برای ایفای نقش فعال در انتخابات مذکور خبر داد.

سیاست قالیباف زیرتیغ یک زن/ رقیب جدی خلبان وارد میدان شد

بی‌نظمی در زمان برگزاری انتخابات، دعوای زرگری پایداری‌ها و نواصول‌گرایان پیش از انتخابات هیئت رئیسه از جمله حواشی است که از زمان شروع به کار مجلس یازدهم در انتخابات مذکور همواره مطرح بوده و کماکان ادامه دارد. اما در آخرین انتخابات هیئت رئیسه مجلس یازدهم ورود چهره جنجالی فراکسیون زنان که طی سه سال گذشته  نام او با گفتگوهایی پیرامون خانواده و جمعیت و سیاست خارجی، بر سر زبان‌ها افتاده بود، خبر ساز شد.

زهره الهیان شب گذشته ضمن اعلام آمادگی برای نظارت بر انتخابات ریاست مجلس، با اشاره به اینکه نمایندگان بسیار از کاندیداتوری او استقبال کردند، از جدیت خود برای ایفای نقش فعال در انتخابات مذکور خبر داد. از این رو به باور بسیاری با برهم خوردن آرایش یک دست انتخابات هیئت رئیسه مجلس طی 3 سال گذشته و مطرح شدن حضور زنان در انتخابات هیئت رئیسه، سردار با چالش جدی در انتخابات هیئت رئیسه مواجه شده است.

مولدسازی دامن قالیباف را گرفت

به عبارت دیگر کارشناسان معتقد هستند قالیباف که پیش از این سابقه رقابت با حریفانی همچون الیاس نادران و فریدون عباسی را داشته و همیشه گوی سبقت را از رقبا ربوده و کرسی ریاست مجلس را به نام خود زده، در این دوره انتخابات هیئت رئیسه به دلیل مطرح شدن حواشی نظیر واگذاری خودروهای بدون نوبت به نمایندگان با اطلاع او و مصوبه مولدسازی و بحث تصمیم‌گیری قالیباف به جای نمایندگان، با چالش جدی درباره استمرار حضور بر ریاست مجلس روبرو شده است. علاوه بر این با توجه به شکل‌گیری برخی هجمه‌ها درباره سکوت زنان مجلس یازدهم، در اقلیت قرار گرفتن آنها و فشارهای بیرونی در مورد حضور زنان در رده‌های بالای مدیریتی ، برای قالیباف فضای رقابتی انتخابات سال پایانی هیئت رئیسه مجلس یازدهم تا حدودی سخت‌تر از سال‌های قبل شده است.

در مقابل برخی بر این باور هستند قالیباف همانطور که در انتخابات سومین دوره هیئت رئیسه مجلس با وجود حواشی نظیر سیسمونی گیت رقبا را از میدان خارج کرد، حواشی مذکور نیز نمی‌تواند برای کم آوردن قالیباف در برابر رقبا کارساز باشد و از طرفی حضور یک زن به عنوان ناظر نیز بر ماندگاری قالیباف در ریاست قوه مقننه لطمه‌ای وارد نمی‌کند.

در فضای گمانه‌زنی‌ها پیرامون ریاست مجلس یازدهم ابوالفضل عمویی، سخنگوی فراکسیون انقلاب در مورد تلاش‌های فراکسیون برای انتخابات هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: براساس رای اعضای فراکسیون انقلاب قالیباف به عنوان کاندیدای ریاست مجلس تعیین شد و آقای مصری و ذوالنوری نیز به عنوان کاندیدای نایب رئیسی انتخاب شدند.
او افزود: دهنوی، محمد رشیدی، احمد نادری، روح‌الله متفکرآزاد، مجتبی یوسفی و کریمی فیروزجایی به عنوان کاندیدای فراکسیون برای دبیری هیات رئیسه تعیین شدند.
عمویی ادامه داد: پیرهادی، علیرضا سلیمی و سید نظام‌الدین موسوی به عنوان کاندیداهای فراکسیون انقلاب برای نظار انتخاب شدند.

رقیب جدی قالیباف وارد میدان شد

الیاس نادران نماینده منتقد مدیریت قالیباف در مجلس، با توزیع نامه‌ای بین نمایندگان مجلس برای ریاست سال آخر مجلس یازدهم، رسما اعلام نامزدی کرد.

او نوشته است: شفافیت آرا شعار رئیس و پاره از منتخبین تهران بود. صرف نظر از اینکه آیا کسی می‌تواند از طرف کلیت مجلس بعدی وعده انتخاباتی بدهد یا نه، انتظار این بود که حداقل آن‌ها که شعار شفافیت داده اند به آن عمل می‌کردند.

نادران در ادامه این نامه آورده است: اگر مدیریت مجلس شفاف عمل می‌کرد داستان خودرو‌های شاسی بلند مربوط به سال۱۴۰۰ که در حوزه اجرایی مجلس اتفاق افتاده است این چنین دامن مجلس را نمی‌گرفت.

گفتنی است انتخابات هیات رئیسه مجلس در اجلاسیه چهارم فردا دوم خرداد ماه برگزار می‌شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها