|
کدخبر: 283611

روند مذاکرات بی وقفه درحال انجام است

معاون سیاسی وزیر امور خارجه گفت: روند گفت‌وگوها مسیر پیوسته‌ای بوده و اکنون هم پیوسته است و وقفه ای در آن ایجاد نشده است.

سیاست روند مذاکرات بی وقفه درحال انجام است

علی باقری کنی در حاشیه مراسم گرامیداشت شهیدسلیمانی در جمع خبرنگاران با اشاره به نقش ایران در مبارزه با تروریسم در منطقه گفت: اینکه نقش ایران در مبارزه با تروریسم جدی بوده هیچ شکی وجود ندارد.تروریسمی که توسط خیلی از قدرت‌های غربی مورد حمایت بود در دوره‌ای که فکرش را نمی‌کردند در عراق و سوریه با شکست اشکاری مواجه شد.

وی ادامه داد: نکته مهمی که باید به آن توجه کرد این است که رویکرد و ابتکاری که شهید سلیمانی برای مواجه با ترفند دشمنان نسبت به مردم منطقه داشت این بود ک با اتکا به ظرفیت‌های ملت‌های منطقه توانست قدرت سازی کند و سازوکارهایی و آن قدرت باعث شد تروریسم با شکست مواجه شود.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه عنوان کرد: شهید سلیمانی توانست از ظرفیت استفاده نشده در میان ملت‌های منطقه سازوکارهایی را در چارچوب گفتمان مقاومت ایجاد کند تا با استفاده از آن در ابتدا تروریسم را در میدان شکست دهد و سپس سازوکارهای حکمرانی مبتنی بر اراده ملت‌ها را شکل دهد. بنابراین بعد از متلاشی شدن تروریسم با یک بیابان هرج و مرج مواجه نبودیم بلکه قدرت سازی مبتنی بر گفتمان مقاومت بود که توانست نظم بعد از شکست تروریسم را برقرار کند.

باقری کنی عنوان کرد: بعد از مواجه شهید سلیمانی با تروریسم و از بین بردن میدانی آن هیچگاه شاهد بی ثباتی نبودیم که این مهم، نشاندهنده سازوکار داشتن گفتمان مقاومت است.

وی در مورد تشکیل کمیته مشترک با عراق برای پیگیری پرونده شهید سلیمانی گفت: با دوستان ما در بخش حقوقی و بین المللی وزارت خارجه و همچنین بخش بین الملل قوه قضائیه پیگیری می‌شود.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه در مورد اختلافات با آژانس، گفت: روند گفت‌وگوها مسیر پیوسته‌ای بوده و اکنون هم پیوسته است و وقفه در آن ایجاد نشده است. اگر این کار رسانه‌ای نمی‌شود دلیلش این است که به طور جدی مسائل در حال پیگیری است و لازم نیست که برای آن فضاسازی رسانه‌ای انجام شود.

وی اظهار کرد: بحث‌هایی که آژانس دارد از قبل هم مطرح بوده و در تعامل بین طرف ایرانی موضوعات پیگیری شده و در تعامل بین دو طرف پیگیری می‌شود همانطور که تاکید کردم مذاکرات پیوسته وجود داشته است.

باقری کنی درباره سفر گروسی به تهران اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک عضو مؤثر و مسئول آژانس و همچنین NPT و به عنوان کشوری که دارای توانمندی و دانش هسته‌ای است همواره همکاری جدی و مؤثر با آژانس داشته است.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه افزود: باید از تمامی ظرفیت‌های ملی ایران و عراق برای محکومیت جنایتکاران حادثه تروریستی شهید سلیمانی در جامعه بین الملل استفاده کنیم.

منبع: مهر

ارسال نظر