|
کدخبر: 281240

بیانیه ضد ایرانی چین و عربستان سعودی

چین و عربستان در بخشی از بیانیه مشترک خود پس از پایان دیدار سران دو کشور، به پرونده هسته ای ایران پرداخته و خواسته هایی را مطرح کردند.

سیاست بیانیه ضد ایرانی چین و عربستان سعودی

امروز جمعه در پایان نشست سران عربستان و چین که با حضور «شیء جین پینگ» رئیس جمهور چین و «سلمان بن عبدالعزیز» در ریاض برگزار شد، بیانیه مشترکی صادر شد که در آن علاوه بر اشاره به روابط دوجانبه و امضای یادداشت تفاهم‌ها و توافقنامه‌ها بین طرفین، به مسائل منطقه‌ای و جهانی از جمله برنامه هسته‌ای ایران نیز پرداخته شد.

در بیانیه مشترک دو طرف چینی و سعودی بدون اشاره به کارشکنی‌های غرب در زمینه احیای مذاکرات هسته‌ای، بر لزوم تقویت همکاری‌های مشترک پکن و ریاض برای تضمین صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران تأکید شد.

دو طرف همچنین از ایران خواستند با آژانس بین المللی انرژی اتمی همکاری کند و به معاهده منع اشاعه سلاح‌های هسته‌ای پایبند باشد. آنها در بخش دیگری از بیانیه خود بر اهمیت احترام ایران به اصول حسن همجواری و عدم دخالت این کشور در امور داخلی کشورها تاکید کردند.

تحولات فلسطین، سوریه، عراق، یمن، افغانستان و اوکراین از دیگر پرونده‌هایی بود که چین و عربستان در بیانیه مشترک خود به آن اشاره کردند.

منبع: مهر
  • فرهاد ارسالی در

    ایران باید متحدان خود را عوض کند .ما که داریم شعار نه شرقی و نه غربی را زیر پا م ی گذاریم پس بهتر است بجای شرق که تحت فشا ر است و بویی از معرفت هم نبرده روابط با غرب.آمریکا و اعراب را بهتر کند تا بعد از چهل سال مردم ایران هم یک نفس راحت بکشند .همش شده جنگ . تحریم‌. تروریستی.چرا ما ب اید در کار لبنان عراق سوریه فلسطین یمن ا فغانستان و دیگر کشورها دخالت کنیم و برعک س دیگر کشورها که اول به فکر منافع ملت خو دشان هستند شما هم کمی به فکر مردم ایران باشید درک نمی کنم چرا به خاطر فلسطین.چهل سال ثروت این ملت سلاح و دلار شد و تحویل وهابی ها شد .پس ایرانیان چی.هیچ حقی ندا رند.ثروت ایران فقط باید در ایران خرج شود نه در کشورهای عربی.اگر سوریه عراق یمن ل بنان طرفداران ایران بر سر کار باشند به م لت چه می رسد بجای این کار با رابطه خوب ب ا دیگر کشورها از آنها امتیاز بگیرید

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها