|
کدخبر: 276662

واکنش وزیر خارجه آمریکا به حادثه زندان اوین

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا ناآرامی‌ها در ایران را را مردمی و از پایین به بالا و بازتاب خشم عظیم ایرانیان دانست. وی درباره حوادث زندان اوین نیز گفت که واشنگتن بلافاصله با کشورهای مختلف از جمله سوئیس حافظ منافعش درباره زندانیان دو تابعیتی در این زندان تماس گرفته است.

سیاست واکنش وزیر خارجه آمریکا به حادثه زندان اوین

بلینکن وزیر خارجه آمریکا دوشنبه شب به وقت محلی ناآرامی‌ها در ایران را مردمی و از پایین به بالا و بازتاب خشم عظیم ایرانیان دانست.

به نوشته ایرنا، خبرگزاری رسمی دولت، وی درباره حوادث زندان اوین نیز گفت که واشنگتن بلافاصله با کشورهای مختلف از جمله سوئیس حافظ منافعش درباره زندانیان دو تابعیتی در این زندان تماس گرفته است.

بلینکن با تکرار ادعاها درباره زندانیان دو تابعیتی خواستار آزادی هرچه سریعتر آنان شد.

پیش از این نیز جو بایدن رئیس جمهور آمریکا مدعی شده بود: شما نمی‌توانید جز احترام زیاد برای مردمی که در خیابان‌ها راهپیمایی می‌کنند، قائل شوید.

بایدن ادعا کرد: باید اعتراف کنم از شجاعت مردم و زنانی که به خیابان‌ها آمده‌اند، شگفت‌ زده شده‌ام.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری (اوفک) ۱۴ مهرماه نام هفت مقام ارشد جمهوری اسلامی ایران را در فهرست تحریم‌ها قرار داد و گفت که این افراد به دلیل نقش داشتن در سرکوب اعتراض‌ها و قطع دسترسی ایرانیان به اینترنت تحریم شده‌اند.

وزارت خزانه داری آمریکا ٣١ شهریور نیز پلیس امنیت اخلاقی و چند مقام دیگر ایرانی را در پی درگذشت دختر جوان ۲۲ ساله ایرانی به نام "مهسا (ژینا) امینی" تحریم کرده بود.

منبع: انتخاب

ارسال نظر