|
کدخبر: 276101

ترامپ «بوش» را هم متهم کرد

طی گردهمایی جمهوری‌خواهان در آریزونا، دونالد ترامپ فرصت را غنمیت شمرد تا از نگهداری اسناد طبقه‌بندی شده دفاع کند و بدین طریق جورج بوش پدر را هم به اقدام مشابهی متهم کرد.

 دونالد ترامپ ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا طی این رویداد گفت: بسیاری از رئیس‌جمهوران دیگر نیز میلیون‌ها صفحه و اسناد را در خانه‌هایشان نگهداری کردند.

وی ادعا کرد که باراک اوباما، رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا حدود ۳۳ میلیون صفحه از اسناد محرمانه را به منزل سابقش در شیکاگو برده بود. این درحالیست که دفتر ملی بایگانی و مدارک آمریکا پیشتر این ادعا را رد کرد و گفت بر اساس قانون سوابق ریاست‌جمهوری آمریکا، آن دسته از سوابق باراک اوباما که از حالت محرمانه خارج شده، در مکانی در شیکاگو و اسناد محرمانه وی در مکانی امن در واشنگتن نگهداری می‌شوند و در ادامه این دفتر تاکید کرده بود که اوباما "هیچ کنترلی بر این اسناد محرمانه ندارد."

ترامپ سپس ادعا کرد: «جورج هربرت واکر بوش، رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا (بوش پدر) هم میلیون‌ها میلیون اسناد را به یک مجموعه بولینگ سابق که با یک رستوران قدیمی و مخروبه چینی ادغام شده بود، برد و آن‌ها را در آنجا قرار داد. این مجموعه یک در ورودی و پنجره‌های شکسته داشت. بجز این مورد، مکان کاملا امن بود!» سپس ترامپ چنین سوالی را مطرح کرد که "چرا بوش در میان سایر روسای جمهوری محاکمه نشد؟"

سخنرانی ترامپ در آریزونا مشابه سخنرانی بود که این رئیس‌جمهوری سابق روز شنبه در ایالت نوادا داشت.

«جب بوش»، یکی از پسران بوش پدر نسبت به سخنرانی دونالد ترامپ در نوادا واکنش نشان داد و در توییترش نوشت: «بسیار گیج شدم. پدرم از غذاهای خوب چینی لذت می‌برد و دوستدار چالش‌های مربوط به بولینگ بود. این چه کوفتیه که میگی ترامپ؟!»

مقام‌های اف‌بی‌آی در هشتم اوت اقدام به تفتیش عمارت مارالاگوی ترامپ در فلوریدا کردند و حین آن حدود ۱۱ هزار سند کشف شد که برخی از آنها مهر "محرمانه" و برخی دیگر مهر "فوق محرمانه" داشتند. اما ترامپ و تیم او هرگونه اتهام را رد کرده و مدعی هستند که در موارد مختلف گفته‌اند که این اسناد "غیرمحرمانه" شده‌ بودند و طبق امتیاز وکیل – موکل مصون هستند.

اما طبق قانون اسناد ریاست جمهوری آمریکا، هرگونه اسناد ریاست‌جمهوری چه محرمانه باشند چه نباشند، اموال دولتی به شمار می‌روند و امحا یا سوءاستفاده از آنها ممنوع است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها