|
کدخبر: 275691

لبنان به حزب‌الله نیازمند است

رئیس حزب سوسیالیست ترقی‌خواه لبنان درپی عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی در مقابل حزب‌الله در مناقشه میدان گازی کاریش، حزب‌الله را مدافع لبنان خواند.

«ولید جنبلاط » رئیس حزب سوسیالیست ترقی‌خواه لبنان تأکید کرد که لبنان برای دفاع از خود به حزب‌الله نیازمند است.

براساس گزارش البناء، او اعلام کرد که رژیم صهیونیستی تسلیم نیروی حزب‌الله در ترسیم مرز‌ها شد و پهپاد‌های این جنبش به سود لبنان به پرواز درآمدند.

از سوی دیگر، «یونی بن مناخیم» تحلیلگر صهیونیست مسائل عربی گفت: حزب‌الله با ارسال چهار پهپاد غیر مسلح کنترل امور را به دست گرفت و موفق شد مذاکرات را به نفع لبنان تغییر دهد.

رژیم صهیونیستی از دو سال قبل زیاده خواهی در میادین گازی موجود در محدوده مرزی مورد مناقشه با لبنان در دریای مدیترانه را آغاز کرد.

چندی پیش با ورود کشتی یونانی برای استخراج، هشدارهای مقاومت برای ممانعت صهیونیست ها از این تجاوزگری کار ساز شد و تل آویو از استخراج گاز دست کشید تا مذاکرات به نتیجه برسد.

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان چندین بار تاکید کرده بود تا زمانی که لبنان به حقوق قانونی خود نرسد، اجازه استخراج نفت و گاز از میدان کاریش را به رژیم صهیونیستی نمی‌دهد و این را یک «خط قرمز» برای حزب الله عنوان کرد.

در سخنرانی شنبه شب نیز اعلام کرد که دریافت متن مکتوب پیشنهاد آمریکا موضوع بسیار مهمی است و تصمیم‌گیری در این باره با مسئولان دولتی لبنان است.

 

ارسال نظر