|
کدخبر: 275688

تهران و ریاض آماده رسیدن به مراحل پیشرفته مذاکرات هستند

نخست وزیر عراق در گفت وگویی به مذاکرات ایران و عربستان اشاره کرد و گفت: درحال تلاش برای برگزاری دیدار میان مسئولان دو کشور در سطح بالا در بغداد هستیم و هر دو طرف آماده پیشروی در مذاکرات و رسیدن به مراحل پیشرفته هستند.

مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در گفت وگو با روزنامه فرانسوی فیگارو در پاسخ به سوالی درخصوص مذاکرات ایران و عربستان گفت که درحال تلاش برای برگزاری دیدار میان مسئولان دو کشور در سطح بالا در بغداد هستیم و هر دو طرف آماده پیشروی در مذاکرات و رسیدن به مراحل پیشرفته هستند.

وی گفت که ما برای ایجاد زمینه و فضای مثبت در عراق برای میزبانی از دور بعدی مذاکرات تلاش می کنیم.

الکاظمی تاکید کرد: در دوره های گذشته مذاکرات عوامل اعتمادساز مهمی بین دو طرف ایجاد شد و مراحل و گام های بزرگی را پشت سرگذاشتند و به این نتیجه رسیدند که مشترکات زیادی با هم دارند.

نخست وزیر عراق گفت که دور طرف باید در مورد مسائل مورد اختلاف مذاکره کنند و امیدواریم که به توافق نهایی برسند و در آینده نزدیک از سرگیری روابط به طور رسمی اعلام شود.

مصطفی الکاظمی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص توافق هسته ای و مذاکرات گفت: تمام طرف ها را به تداوم مذاکرات برای رسیدن به توافق تشویق می کنیم، عدم موفقیت مذاکرات تاثیرات منفی بر تمام منطقه برجای خواهد گذاشت.

وی گفت که تمام اختلافات از طریق گفت وگو و تفاهم قابل حل شدن است.

نخست وزیر عراق گفت که کشورش با ایران اشتراکات تاریخی و مذهبی و اجتماعی دارد و ایران یک کشور مهم در منطقه است.

وی تاکید کرد: ما می خواهیم که با ایران روابط باثبات و قوی و بر اساس منافع مشترک و اصل حسن همجواری و عدم دخالت در امور داخلی داشته باشیم.

 

ارسال نظر