|
کدخبر: 273807

کودکان افغان در این کشور بی سرپرست زندگی می کنند

تارنمای ان بی سی نیوز نوشت: طبق آمار دفتر اسکان پناهندگان در آمریکا بیش از ۲۳۰ کودک مهاجر افغان در آمریکا تنها هستند و خانواده های آنها اعم از والدین یا سرپرست آنها در افغانستان بسر می‌برند.

این رسانه آمریکایی با استناد بر آمار جدیدی بدست آمده نوشت: با توجه به این که تخلیه افراد از افغانستان دشوارتر شده است، امید اندکی به سرعت بیشتر الحاق دوباره خانواده ها وجود دارد.

تنها یک پرواز در هفته از کابل انجام می شود و برخی از کشورها که افغان ها در آنها منتظر پذیرش تقاضای پناهندگی به آمریکا هستند پذیرش پناهجویان را متوقف کرده اند.

تا ۳۰ آگوست، اداره اسکان پناهندگان در آمریکا، ۱۰۴ کودک را تحت مراقبت داشت، درحالی که ۱۳۰ کودک تحت مراقبت دولت های ایالتی یا سازمان های غیر دولتی بودند. بر اساس داده های این اداره از ۱۰۴ نفری که هنوز تحت مراقبت فدرال هستند، ۴۲ نفر تحت مراقبت پرورشگاه هستند.

در زمان تخلیه نابسامان نیروهای آمریکایی و افغان هایی که به آمریکایی ها کمک کرده بودند، بسیاری از خانواده های افغان مجبور به اتخاذ تصمیمی دشوار شدند. آنها باید از هم جدا می شدند تا هر تعداد از اعضای خانواده که ممکن بود سلامت بماند. بیش از ۱۵۰۰ کودک بدون همراه به آمریکا آمدند و ۱۴۰۰ نفر از آنها با اعضای خانواده یا دیگر افراد بزرگسال زندگی می کنند.

«کریس اومارتا» رئیس و مدیر اجرایی خدمات مهاجرتی «لوتران» در آمریکا می گوید این کودکان بیش از هر کودک دیگری ضربه روحی خورده اند. باید هر کاری که لازم است انجام دهیم تا این کودکان آسیب پذیر را دوباره به خانواده هایشان ملحق کنیم. این کودکان نمی توانند ده ها سال منتظر بمانند تا آمریکا به وعده خود برای کسانی که هنوز در افغانستان هستند عمل کند.

طالبان پروازها را محدود کرده است

از زمان خروج آمریکا از افغانستان و تسلط طالبان، تعداد پروازهای خروج از کابل محدود شده است. طالبان همچنین افغان‌ها - به‌ویژه زنان - که قصد خروج از کشور را دارند مورد آزار و اذیت قرار داده و هزینه‌های گزافی را برای پروازهای چارتر دریافت کرده است. در ماه نوامبر، طالبان تمام پروازهای تخلیه را برای چند ماه به بهانه اختلاف در مورد نحوه اداره فرودگاه کابل و اینکه چه کسی با این پروازها خاک کشور را ترک می‌کرد، متوقف کرد.

درد و تنهایی کودکان مهاجر افغان در آمریکا

پروازهای خارجی در ژانویه از سر گرفته شد. تا تابستان امسال به طور متوسط دو پرواز چارتر هر هفته برای افرادی که قرار بود از افغانستان تخلیه شوند، انجام می شد، اما از آن زمان این تعداد دوباره کاهش یافته است و در این ماه به یک پرواز در هفته رسیده است.

ده‌ها هزار افغان آسیب‌پذیر که هنوز در داخل افغانستان بسر می برند، از طریق اولویت یک و دو در برنامه پذیرش پناهندگان آمریکا برای انتقال به آمریکا معرفی شده‌اند. اما آنها باید از افغانستان خارج و به یک کشور ثالث بروند تا به روند تقاضای آنها رسیدگی شود. حتی در صورت پذیرش تقاضای آنها در سازوکار مهاجرتی آمریکا ۱۲ تا ۱۸ ماه یا حتی بیشتر این روند طول خواهد کشید.

در ماه اکتبر، مقام های وزارت خارجه به کنگره اطلاع دادند که وزارت دفاع در حال تهیه فهرستی از افغان هایی است که برای انتقال به افغانستان در اولویت قرار دارند.

به گفته دو مقام دفاعی آمریکا با گذشت، نزدیک به یک سال از این درخواست، پنتاگون این فهرست را ایجاد کرده است اما هیچ یک از آنها اطلاعی از برنامه دولت برای اولویت قرار دادن افغان ها ندارند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها