|
کدخبر: 272831

مقتدی صدر از ملت عراق عذرخواهی کرد

رهبر جریان صدر عراق از ملت عراق بابت اتفاقات پیش آمده معذرت‌خواهی کرد و از هوادارانش خواست تا اطراف منطقه سبز در مرکز بغداد را ترک کنند.

مقتدی صدر در ادامه سخنان خود خواستار عقب‌نشینی طرفدارانش از منطقه سبز بغداد شد و تصریح کرد: «در عرض یک ساعت طرفداران صدر باید از اطراف منطقه سبز و پارلمان عقب نشینی کنند و گرنه من از آنها تبری می‌جویم».

وی تأکید کرد: جریان صدر یک ساختار منضبط و مطیع است و اگر تا یک ساعت دیگر همه از منطقه سبز عقب‌نشینی نکنند، من از اعلام برائت می‌کنم و اگر اطاعت نکنند، موضعی دیگر خواهم گرفت.

رهبر جریان صدر عراق افزود: من یک شهروند عراقی هستم و دیگر در سیاست دخالت نمی‌کنم و کناره گیری من از سیاست، یک کناره گیری شرعی براساس موضع مرجع دینی است.

وی تصریح کرد که ریختن خون عراقیها حرام است.

مقتدا صدر گفت که صرف‌نظر از اینکه چه کسی این فتنه را آغاز کرده، من از مردم عراق بابت اتفاقاتی که افتاده است، عذرخواهی می‌کنم.

وی کناره گیری و عزلت خود از سیاست را نهایی و حتمی دانست و خطاب به هوادارانش در منطقه سبز بغداد افزود: عقب نشینی کنید و من دیگر حتی تظاهرات مسالمت آمیز نمی‌خواهم.

رهبر جریان صدر گفت: من از نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی به خاطر پایبندی به بی طرفی و فرمانده نیروهای مسلح تشکر می کنم.

وی افزود: قاتل و مقتول در آتش می‌سوزند و میهن اکنون اسیر فساد و خشونت است.

رهبر جریان صدر عراق افزود: ما امیدوار بودیم که تظاهرات به صورت مسالمت آمیز و نه با سلاح برگزار شود.

مقتدا صدر تحرکات طرفدارانش را «انقلاب» اصلاحات خواند و افزود: انقلابی که با خشونت همراه باشد، انقلاب نیست و من اکنون از انقلاب جریان صدر انتقاد می‌کنم.

 

ارسال نظر