|
کدخبر: 264531

گزارش لحظه ای سفر رئیسی به استان چهار محال و بختیاری

تسهیلات ۲۰۰ میلیاردی رئیسی برای استان چهار محال و بختیاری

اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان جهت رفع مشکلات استان چهار محال و بختیاری پیش‌بینی‌ شده است.

سیاست تسهیلات ۲۰۰ میلیاردی رئیسی برای استان چهار محال و بختیاری

آیت الله سید ابراهیم رئیسی؛ رئیس جمهور در بیست و چهارمین سفر استانی خود صبح پنج شنبه (۱۹ خرداد ۱۴۰۱) وارد فرودگاه بین‌المللی شهرکرد شد.

۱۵:۲۸-  رئیس‌جمهور در جمع عشایر چهارمحال و بختیاری

۱۴:۴۱- رییس جمهور از یک مجمع زیر مجموعه بخش کشاورزی در چهارمحال و بختیاری بازدید کرد

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در جریان سفر استانی به چهارمحال و بختیاری به شهر جونقان رفت و پس از بازدید از این طرح ، دستورات لازم برای رفع مشکلات این واحد صنعتی صادر کرد.

رییس جمهور در سفر به چهارمحال و بختیاری پس از اینکه در فرودگاه شهرکرد مورد استقبال مسوولان استانی قرار گرفت، با در یکی از محروم‌ترین و دورافتاده‌ترین مناطق استان چهارمحال و بختیاری، با مردم روستای لبد، دیدار و گفت و گو کرد.

آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در نخستین بخش از برنامه‌های سفر به استان چهارمحال و بختیاری، علاوه بر بازدید هوایی از طرح‌های آبی استان، با توضیحات وزیر نیرو و استاندار چهارمحال و بختیاری از روند فعالیت آنها مطلع شد.

وی در ادامه با بازدید هوایی از مناطقی که در زلزله اندیکا خسارت دیده بود، به روستایی در یکی از دورافتاده‌ترین و محروم‌ترین مناطق استان چهار محال و بختیاری به نام لبد در منطقه بازفت رفت و با مردم این منطقه دیدار و گفت و گو کرد.

۱۲:۳۸- رییس جمهور از روستای "لبد" کوهرنگ دیدن کرد

سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در نخستین بخش از برنامه‌های سفر به استان چهارمحال و بختیاری، علاوه بر بازدید هوایی از طرح‌های آبی استان، با توضیحات وزیر نیرو و استاندار چهارمحال و بختیاری از روند فعالیت آنها مطلع شد.

وی در ادامه با بازدید هوایی از مناطقی که در زلزله اندیکا خسارت دیده بود، به روستایی در یکی از دورافتاده‌ترین و محروم‌ترین مناطق استان چهار محال و بختیاری به نام لبد در منطقه بازفت رفت و با مردم این منطقه دیدار و گفت و گو کرد.

کوهرنگ در ۹۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد و بخشی از این شهرستان را مناطق عشایرنشین تشکیل می‌دهد.

از روز گذشته تعدادی از وزرا به‌‎عنوان نمایندگان تام‌‎الاختیار رییس‌جمهور در شهرستان‌های ۱۰ گانه چهارمحال و بختیاری حضور یافته و با مردم دیدار چهره به چهره دارند.

۱۰:۴۸- ۲۰۰ میلیارد تومان برای رفع مشکلات منطقه منظریه شهرکرد پیش‌بینی می‌شود

احمد وحیدی به عنوان نماینده تام‌الاختیار رییس جمهور در این بازدید گفت: یک سری کمبودها در محدوده ساخت مسکن مهر منظریه همچون فضای سبز، پیاده‌رو و زیرساخت‌های خدماتی وجود دارد که مسوولان وزارت مسکن و شهرسازی در این محدوده مسئولیت‌ دارند و از طرفی شهرداری نیز باید خدمات لازم را به مردم برساند.

وی با اشاره به صحبت‌های انجام شده با معاون وزیر راه‌ و شهرسازی در این رابطه افزود: امید می‌رود در جریان سفر هیات دولت به چهارمحال و بختیاری توافقی برای اختصاص مبالغی‌ به شهرداری صورت گیرد و شهرداری بتواند کل منطقه را تحویل گرفته و مشکلات‌ را رفع کند.  اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان جهت رفع مشکلات این منطقه پیش‌بینی‌ شده است.

۹:۵۲- برنامه خوبی برای اشتغال در چهارمحال و بختیاری تدوین شده است

حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برنامه خوبی در حوزه اشتغال در چهارمحال و بختیاری برای سال ۱۴۰۱ تدوین شده است که جزییات آن در نشست شورای اداری با حضور رییس‌جمهور تشریح می‌شود.

وی با اشاره به مشکلات این واحد تولید محصولات نوشیدنی ابراز امیدواری کردکه بتوان مشکلات را با هم‌افزایی و هماهنگی بین بخشی برطرف و زمینه برای اشتغال ۲۰۰ نفر در این کارخانه ایجاد شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: بیشترین مشکلات این کارخانه نیمه تعطیل مشکلات مالیاتی، بانکی و اختلاف سهامداران است که مشکل مالیاتی این کارخانه قابل رفع است.

عبدالملکی خاطرنشان کرد: برنامه خوبی برای اشتغال چهارمحال و بختیاری برای سال ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده است که در حوزه مشاغل صنعتی و صنایع وابسته، مشاغل خانگی و حمایتی است.

۹:۳۴- بسته ۲ هزار میلیارد تومانی برای توسعه بخش کشاورزی چهارمحال وبختیاری پیش بینی شده است

سید جوادساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی از تهیه و پیش‌بینی بسته ۲ هزار میلیارد تومانی برای توسعه بخش کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: با تصویب این بسته گام موثری در توسعه بخش کشاورزی و ایجاد اشتغال در استان ایجادخواهد شد.

۹:۸ سخنان رییس جمهور در هنگام ورود به شهرکرد

۹:۸-  فقر و بیکاری زیبنده چهارمحال و بختیاری نیست

سید ابراهیم رییسی ۱۹ خردادماه در بدو ورود به شهرکرد در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری با ادای احترام به مقام شامخ شهدا، جانبازان و ایثارگران استان، اظهار کرد: این قشر جزء مفاخر استان و کشور محسوب می‌شوند.

رییس جمهور در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های موجود در چهارمحال و بختیاری، افزود: طبیعت بکر، زمینه‌های کشاورزی، دامپروری، گردشگری و نیروی انسانی کارآمد از جمله ظرفیت‌های این استان است که باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد، برای توسعه و حل مشکلات به این استان نگاه ویژه می‌شود.

رییسی با بیان اینکه خدمت‌رسانی به مردم از اهداف سفرهای استانی است، توضیح داد: در این سفر نگاه ویژه‌ای به پروژه‌های نیمه‌تمامی که سال‌هاست موجب رنجش مردم شده است، می‌شود.

رییس‌جمهور با اشاره به پروژه‌های آبرسانی نیمه‌تمام در چهارمحال و بختیاری، عنوان کرد: برنامه‌ریزی شده است تا این پروژه‌ها تا پایان سال به بهره‌برداری برسند، اعتبارات خوبی نیز برای این پروژه‌ها در نظر گرفته شده است.
وی تاکید کرد: در جلسه شورای اداری مصوبات سفر به اطلاع مردم، مدیران و اصحاب رسانه می‌رسد تا در جریان امور قرار بگیرند و مدیران موظف به اجرای مصوبات شوند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها