|
کدخبر: 259563

جنگ آمریکا و روسیه در راه است؟

توماس فریدمن روزنامه‌نگار و تحلیلگر نیویورک‌تایمز می‌گوید، جنگ اوکراین می‌تواند عمیق‌تر و طولانی‌تر از حد تصور بشود، حتی به رویارویی مستقیم آمریکا و روسیه بینجامد و بایدن از این موضوع در آمریکا به خوبی اطلاع دارد.

سیاست جنگ آمریکا و روسیه در راه است؟

چنانچه از ابتدای جنگ درگیر اخبار مرتبط به آن هستید و از اول تحولات را دنبال می‌کردید و نهایتا این روزها احساس خستگی و فرسایشی بودن اطلاعات دریافتی به شما دست می‌دهد و به نظرتان دیگر این جنگ خیلی طولانی شده و ادامه آن باید متوقف شود، سخت در اشتباه هستید.

این نظرات توماس فریدمن در آخرین نوشته تحلیلی‌اش در نیویورک‌تایمز برداشته است. او معتقد است این جنگ عمیق‌تر، طولانی‌تر و چه بسا بسیار خطرناک می‌شود و جالب آنکه در آمریکا تنها بایدن همه اینها را به خوبی می‌داند.

فریدمن با اشاره به دو مورد افشا شده اخیر که مربوط به کمک‌های اطلاعاتی آمریکا به نیروهای اوکراینی از جمله کمک به نیروهای اوکراینی در شناسایی و کشتن چند ژنرال‌ روسی که توسط برخی مقامات آمریکا تایید شده و هم‌چنین کمک به استقرار نیرو و تجهیزات برای حمله که همین دست کمک‌ فنی خود در یک نمونه منجر به اصابت موفق موشک کروز اوکراینی‌ها به رزم‌ناو معروف روسی، مسکوا و در نتیجه غرق شدن‌ آن شد، اشاره می‌کند و نتیجه می‌گیرد که در این شرایط هر میزان که جنگ طولانی‌تر شود، خطر اشتباه محاسباتی زیاد شده و هر حادثه و داده‌ دیگر چون هیزمی بر این آتش شعله‌ور یعنی یک جنگ عمیق میان آمریکا و روسیه حتی در مرحله رویارویی مستقیم است.

 

منبع: رویداد۲۴

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها