|
کدخبر: 251928

بلینکن در سفر به مراکش با ولیعهد امارات دیدار می‌کند

آنتونی بلینکن وزیر امورخارجه آمریکا در بحبوحه بحران اوکراین و افزایش جهانی بهای انرژی به مراکش سفر کرده و در این سفر با ولیعهد امارات دیدار خواهد کرد.

سیاست بلینکن در سفر به مراکش با ولیعهد امارات دیدار می‌کند

به نقل از پایگاه خبری العربیه، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا، در بحبوحه اختلافات بر سر بهای نفت، ایران و اوکراین، با «شیخ محمد بن زاید آل نهیان» ولیعهد امارات در مراکش دیدار خواهد کرد.

هدف از سفر بلینکن تقویت روابط با متحدان عرب است که در پی آنچه که کاهش تعهد آمریکا به امنیت متحدانش در منطقه خوانده شده، صورت می گیرد.

سفر وزیر امور خارجه آمریکا به خاورمیانه در حالی صورت می گیرد که وی هیچ توقفی در کشورهای حوزه خلیج فارس نداشته است؛ کشورهایی که از دیرباز متحد واشنگتن در خاورمیانه بشمار می روند.

با این حال، انتظار می رود بلینکن روز سه شنبه با ولیعهد ابوظبی دیدار کند تا بر اهمیت ارتباط واشنگتن با امارات و عربستان سعودی تاکید کند.

گفته می شود در این سفر موضوعاتی همچون یمن، ایران، بازارهای جهانی انرژی و ایجاد روابط حسنه امارات متحده عربی با «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه مورد بحث قرار می گیرد.

واشنگتن از متحدان عرب خود خواسته است که همگام با ایالات متحده در سازمان ملل، در پیوستن به تحریم های غرب و حتی ارسال کمک های امنیتی به اوکراین، موضع محکم تری علیه روسیه اتخاذ کنند.

امارات در نشست ماه گذشته شورای امنیت سازمان ملل در مورد اوکراین رای ممتنع داد و مراکش هم در رای گیری مجمع عمومی شرکت نکرد. امارات و عربستان سعودی در بخش انرژی روابط مهمی با روسیه دارند.

گفته می شود بلینکن در این سفر تلاش خواهد کرد بر مقاومت کشورهای خلیج فارس برای جلوگیری از افزایش تولید نفت و اثرگذاری بر بهای افسارگسیخته نفت فائق آید.

منبع: ایرنا

ارسال نظر