|
کدخبر: 225316

حمله راکتی به پایگاه آمریکا در شرق سوریه

منابع محلی از شنیده شدن صدای چهار انفجار در پایگاه غیر قانونی آمریکا در میدان نفتی «العمر» در شرق استان دیرالزور خبر دادند.

سیاست حمله راکتی به پایگاه آمریکا در شرق سوریه

منابع خبری از حملات راکتی به پایگاه غیر قانونی نظامیان تروریست آمریکایی در شرق سوریه خبر دادند.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که پایگاه آمریکا در میدان نفتی «العمر» در شرق استان دیرالزور، هدف حملات راکتی قرار گرفت که منبع آن مشخص نیست.

منابع محلی حاضر در اطراف این پایگاه به خبرنگار اسپوتنیک گفتند که صدای چهار انفجار پیاپی را شنیده‌ و مشاهده کرده‌اند که دود از میدان العمر به هوا برخاسته است.

به گفته این منابع، پس از این انفجارها، بالگردهای آمریکایی به سرعت در حریم هوایی این میدان نفتی به پرواز درآمدند.

پیش از این حملات نیز، چند فرد مسلح به یک مقر نظامی متعلق به مزدوران وابسته به آمریکا در شهرک «ذیبان» در نزدیکی میدان العمر حمله کردند.

منابع محلی خبر دادند که شبه‌نظامیان کُرد وابسته به آمریکا بامداد امروز یک هلی‌برن انجام دادند که در پی آن، سه غیر نظامی کشته و هفت نفر دیگر نیز بازداشت شدند.

در همین ارتباط، پایگاه غیر قانونی نظامیان آمریکا در «التنف» واقع در جنوب شرق سوریه نیز اواخر مهر ماه گذشته هدف قرار گرفت.«بیل اربن»، سخنگوی سازمان تروریستی «سنت‌کام» گفت که این پایگاه مورد حمله «عامدانه و هماهنگ» قرار گرفته اما هیچ فرد آمریکایی بر اثر آن کشته یا مجروح نشده‌ است.

شامگاه بیست و هشتم مهر ماه گذشته بود که رسانه‌های عربی از شنیده شدن صدای انفجار در پایگاه التنف و وقوع حمله هوایی به محل استقرار نظامیان آمریکایی خبر دادند.

پایگاه‌های آمریکا در میدان‌ نفتی العمر» و میدان گازی کنیکوی استان دیرالزور در ماه‌های گذشته چند بار هدف حملات راکتی قرار گرفتند. این حملات، واکنشی به اشغالگری آمریکا در این منطقه است.

آمریکا در چند نقطه از منطقه «الجزیره» سوریه به‌ویژه در میدان‌های نفتی و گازی این کشور با هدف سرقت و قاچاق منابع پایگاه ایجاد کرده است. واشنگتن با پشتیبانی مزدوران خود، ماهانه منابع استخراج‌شده از میدان‌های مذکور را به پایگاه‌های خود در کشورهای مجاور قاچاق می‌کند.

 

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها