|
کدخبر: 220636

رئیسی:تلاش برای توسعه مناسبات ایران و ترکمنستان

رییس جمهور امروز در سفر به ترکمنستان با ایرانیان مقیم این کشور دیدار کرد.

سیاست رئیسی:تلاش برای توسعه مناسبات ایران و ترکمنستان

سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور در دیدار با ایرانیان مقیم ترکمنستان گفت: نه مبادلات اقتصادی نه ارتباطات فرهنگی نه مناسبات سیاسی ما با ترکمنستان کافی نیست و برای توسعه مناسبات تلاش خواهیم کرد.

وی افزود: ما نسبت به ایرانیان خارج از کشور احساس مسئولیت می‌کنیم. سفارتخانه‌های ما در خارج از کشور باید تردد ایرانیان را به داخل تسهیل کنند.

سید ابراهیم رییسی شنبه شب در دیدار ایرانیان مقیم ترکمنستان در سفارت کشورمان در عشق آباد با تاکید بر اینکه باید ارتباط ایرانیان مقیم خارج از کشور با فرهنگ، آداب، رسوم و تمدن کهن ایرانی اسلامی حفظ شود، افزود: باید شرایط مناسبی برای ارتباط مستمر و همیشگی ایرانیان با داخل کشور فراهم شود و زمینه جذب، اشتغال و سرمایه گذاری آنان در کشور وجود داشته باشد و چنانچه کسی خواهان سرمایه‌گذاری در ایران بود مطمئن باشد که سرمایه او تضمین شده است.

رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: ایرانیان مقیم خارج از کشور سفیران جمهوری اسلامی ایران هستند و از فرهنگ و تمدن ایران اسلامی و ملت بزرگی نمایندگی می‌کنند که بیش از چهل سال است که در مقابل زیاده خواهی ها و سلطه طلبی ها ایستادگی و مقاومت کرده است و این افتخار بزرگی برای هر ایرانی است.

رییس جمهور با اشاره به اشتراکات فرهنگی، تاریخی، دینی و قلبی دو ملت ایران و ترکمنستان، گفت: ایران و ترکمنستان فراتر از رابطه دوستی و برادری، رابطه خویشاوندی و ارتباط قلبی، عقیدتی، فرهنگی و تمدنی با یکدیگر دارند.

رییس جمهور با اشاره به ارادت و اعتقاد مردم ترکمنستان به امام رضا علیه السلام و دلدادگی این مردم به اسلام و تمدن اسلامی، گفت: ایرانیان مقیم ترکمنستان نیز فرهنگ، تمدن و دین مداری ملت ایران را نمایندگی می‌کنند و لازم است رایزنان فرهنگی کشورمان فرهنگ و تمدن ایرانی و پیوندهای عمیق دو ملت ایران و ترکمنستان را معرفی کنند.

 

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها