|
کدخبر: 213791

توهین عجیب رسانه فارسی زبان به مردم ایران

خبرگزاری یورونیوز ، شبکه خبری که زیر نظر کمیسیون ارتباطات اتحادیه اروپا فعالیت دارد در خبری که به مانورهای نظامی در منطقه خلیج فارس پرداخته است از روش یک بام و دوهوا در برابر نام خلیج فارس استفاده کرده است. این اقدام یورونیوز خلاف قوانین و ضوابط بین المللی است.

سیاست توهین عجیب رسانه فارسی زبان به مردم ایران

نام خلیج فارس در تمامی اسناد جهانی ثبت رسمی شده است و هیچ نام دیگری در سندهای رسمی دنیا برای این منطقه وجود ندارد. این درحالی است که یورونیوز در خبری که از مانورهای نظامی در منطقه خلیج فارس منتشر کرده است مرتکب یک اقدام غیرقانونی در خصوص مرزبندی های جهانی و نام های مناطق کره زمین شده است.

یورونیوز در بخشی از متن خبری خود اینگونه نوشته است:

"این مانور هوایی در حالی برگزار می‌شود که تنش‌ میان قایق‌های گشتی سپاه و نیروی دریایی ایالات متحده در خلیج فارس در ماه‌های اخیر کاهش یافته است اما اختلاف بر سر برنامه هسته‌ای و سیاست‌های منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران با واشنگتن و متحدان منطقه‌ای آن همچنان پابرجا است.

براساس بیانیه سنتکام، در جریان این «رزمایش» یک فروند بمب‌افکن بی-بی‌۱ لانسر در یک گشت هوایی ۵ ساعته که از «اقیانوس هند آغاز شد، بدون توقف در آسمان خلیج عدن، تنگه باب‌المندب، دریای سرخ، کانال سوئز، خلیج عربی [خلیج فارس]، تنگه هرمز و دریای عمان پرواز کرد."

این نوع نگارش خبری شیطنتی رسانه ای و البته خلاف ضوابط و قوانین جهانی است.

یورونیوز، نام یک شبکه خبری ۲۴ ساعتهٔ اروپایی است که زیر نظر کمیسیون ارتباطات اتحادیهٔ اروپا وابسته به اتحادیهٔ اروپا فعالیت می‌کند.

به نظر می رسد وزارت امور خارجه ایران باید جواب این شیطنت و توهین را در اسرع وقت بدهد!

 

منبع: رکنا

ارسال نظر