|
کدخبر: 208593

برنامه ویژه رئیسی برای رفع مشکلات بیکاری و خشکسالی

رئیس جمهور با بیان اینکه تراکم جوانان تحصیلکرده "دولت و مردم" را رنج می‌دهد، گفت: ‌جوانان را در جهت "رونق تولید" به کار می‌گیریم.

سیاست برنامه ویژه رئیسی برای رفع مشکلات بیکاری و خشکسالی

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز در هفتمین سفر استانی وارد فرودگاه شیراز شد و از سوی آیت‌الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، محمدهادی ایمانیه استاندار فارس، نمایندگان استان در مجلس و جمعی از مسئولان استانی مورد استقبال قرار گرفت.

بازدید سرزده از مناطق محروم شهر شیراز و واحدهای صنعتی استان که در طول سال‌ها با مشکل روبه‌رو بوده است، شرکت در شورای اداری استان و نشست با علما و نخبگان از جمله برنامه‌های آیت‌الله رئیسی در سفر به استان فارس است.

وزیر بهداشت، وزیر جهاد کشاورزی، وزیر راه و شهرسازی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر ارشاد، وزیر کشور، وزیر نفت، وزیر نیرو، رئیس سازمان برنامه و بودجه، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، معاون رئیس‌جمهور در امور بانوان و رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست‌جمهوری در این سفر آیت‌الله رئیسی را همراهی می‌کنند.

راهکارهای رفع خشکسالی در این سفر دنبال می‌شود

آیت‌الله رئیسی در بدو ورود به فرودگاه شهید دستغیب در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سفرهای استانی حتماً باید همراه با برنامه‌ریزی برای رفع مشکلات استان‌ها و باز کردن گره‌هایی باشد که مردم را آزار می‌دهد، گفت: پیش از انجام سفر، هیأتی برای بررسی مشکلات استان اعزام می‌شود و در تهران نیز جلساتی برای بررسی راهکارهای پیشنهادی برای حل مشکلات استان تشکیل می‌شود.

وی با بیان اینکه قبل از سفر هیئتی اعزام شده و جلساتی در تهران تشکیل شده است، گفت: ۱۰۰ طرح نسبت به مسائل استان فارس مطرح شده و امیدواریم گام‌هایی که برداشته می‌شود توسط استاندار و حمایت نماینده ولی فقیه در استان مجموعا به رفع مشکلات و افزایش اعتماد بینجامد.

رئیسی با بیان اینکه خشکسالی استان فارس از رنج‌های دولت و مردم است که به دنبال رفع آن هستیم به اندازه‌ای که امکان دارد، افزود: استان فارس پرظرفیت است، قطب صنعت و کشاورزی است، محور بسیاری از خدمات است و نسبت به بازرگانی و تجارت گام‌هایی برداشته شده است اما برای احیای ظرفیت‌ها باید گام‌های جدی برداشته شود.

وی بیان کرد:  آنچه که بیش از همه، ما را رنج می‌دهد، تراکم نیروی جوان تحصیلکرده است که می‌توانند بسیار گره گشا باشند و در این سفر برنامه‌ریزی خواهیم کرد که از وجود این جوانان عزیز استفاده شود و هم مشکل بیکاری رفع شود و هم منجر به رونق تولید شود.

بازدید رئیس جمهور از کارخانه آزمایش مرودشت

رئیسی بعد از ورود به شیراز از این کارخانه بازدید کرد. کارخانه آزمایش مشکلات مختلفی دارد و در حال حاضر تعطیل است. در این بازدید رئیس جمهور در جریان مسائل این واحد تولیدی قرار گرفت.

منبع: تسنیم

ارسال نظر