|
کدخبر: 193339

اظهار نظر لاوروف درباره تحولات اخیر در افغانستان

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در جریان سخنرانی در دانشگاه فدرال امانوئل کانت بالتیک به لزوم همکاری میان روسیه و اتحادیه اروپا در زمینه‌های مختلف اشاره کرد.

وزیر امور خارجه روسیه امروز (سه‌شنبه) اظهار داشت، اوضاع در افغانستان به دنبال خروج نیروهای آمریکایی و ناتو فروپاشید.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در جریان سخنرانی در دانشگاه فدرال امانوئل کانت بالتیک به لزوم همکاری میان روسیه و اتحادیه اروپا در زمینه‌های مختلف اشاره کرد.

وی در نخستین اظهارنظرش درباره تحولات در افغانستان پس از به قدرت رسیدن طالبان گفت:‌ ما باید همکاری کنیم تا به حل درگیری‌ها و بحران‌های منطقه‌ای متعدد کمک کنیم. این نیاز بار دیگر در بحبوحه فروپاشی اوضاع در افغانستان پس از خروج نیروهای آمریکایی و ناتو کاملا آشکار شد.

لاوروف در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: معتقدم تحمیل هرگونه حکمرانی از خارج بر افغانستان بی‌نتیجه است.

وی افزود: ما افغانستان را به خوبی می‌شناسیم. ما می‌دانیم که این کشور چطوری سازماندهی شده و تحمیل هرگونه حکمرانی چقدر مضر و بی‌نتیجه خواهد بود. اما آمریکایی‌ها تلاش کردند تا آنچه را که فکر می‌کنند دموکراسی است در افغانستان ایجاد کنند.  

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: تلاش‌های غرب برای تحمیل استانداردهای دموکراسی‌اش بر افغانستان یک اشتباه بزرگ بود.

لاوروف همچنین اعلام کرد که روسیه از پیشنهاد حامد کرزای، رئیس جمهور سابق افغانستان برای آغاز مذاکرات جامع در افغانستان حمایت می‌کند و آن را تنها راه حل این بحران دانست.

وی تاکید کرد که بیانیه طالبان درخصوص تشکیل دولت را نشانه‌ای مثبت می‌بیند. به گفته لاوروف، روسیه برای به رسمیت شناختن دولت طالبان عجله نخواهد کرد.

این دیپلمات ارشد تاکید کرد: روسیه با هیچ گروه تروریستی در افغانستان همکاری نخواهد کرد اما طالبان دفتر سیاسی دارد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها