|
کدخبر: 177801

برنامه جلیلی برای تقویت اعتماد مردم به دولت خود

دومین مناظره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ ساعت ۱۷ امروز؛ سه شنبه هجدهم خرداد ۱۴۰۰ با موضوع فرهنگی، اجتماعی و سیاسی برگزار شد.

سیاست برنامه جلیلی برای تقویت اعتماد مردم به دولت خود

سعید جلیلی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم در ابتدای مناظره دوم در پاسخ به این سوال که چه برنامه ای برای تقویت اعتماد مردم به دولت خود دارید، گفت: اگر می خواهید اعتماد مردم جلب شود حتما باید رفتار مسئولان درست شود. فرهنگ سیاسی غلط در نظام اداری و اجرایی ما یکی از موانع کشور است که این به این جناح و آن جناح یا یک دولت مربوط نیست و موضوعی فراگیر است. کسانی چه از رقبا چه از دوستان ممکن است دچار این آسیب باشند. اگر فرهنگ سیاسی غلط را پاک نکنیم ظرفیت های کشور متوقف می ماند.

وی ادامه داد: اگر نمایش جای کار واقعی را گرفت نمی توان انتظار جلو رفتن کارها را داشت. زیرا کشور با نمایش اداره نمی شود. اگر مرتب به جای اینکه نتیجه کار را بیان کنید فرآیند کار را توضیح دهید که مثلا چقدر سفر رفته اید ولی اینها نتیجه نداشته باشد، موجب می شود کارها پیش نرود. اگر به جای کار ریشه ای، کارهای نمایشی انجام شد مشکلات باقی می ماند. اگر اقدامات مسئولان در زندگی مردم ملموس نباشد، معلوم می شود کار نمایشی بوده نه واقعی.

این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری افزود: تیری شلیک می کنید به هر جا اصابت کرد می گویید همانجا هدف بوده است، می گویید فلان توافق را کردیم تا تحریم ها برداشته شود اما وقتی تحریم ها دو برابر شد، می گویید جام اخلاق را بردیم. اگر تصمیم ها به موقع گرفته نشود، کشور معطل یکی دو تصمیم شود و چند شغله بین مسئولان رواج داشته باشد، کارها پیش نمی رود. اگر فرهنگ سیاسی اصلاح شود خیلی امور به راحتی شکل می گیرد، اما اگر این فرهنگ اشتباه به نسل بعد رفت، شرایط بدتر می شود.

منبع: ايسنا

ارسال نظر