|
کدخبر: 173991

خبر امیدبخش روس ها درباره توافق

میخائیل اولیانوف در توئیتر از تداوم مذاکرات تا حضول نتیجه خبر داد.

سیاست خبر امیدبخش روس ها درباره توافق

میخائیل اولیانوف نماینده روسیه نزد سازمان‌های بین المللی در وین در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: اکنون واضح است که مذاکرات وین درباره برجام تا ۲۱ مه (۳۱ اردیبهشت) همان طور که شرکت کنندگان امیدوار بودند، به پایان نخواهد رسید. 

وی در ادامه نوشت: قابل تاسف است اما دراماتیک نیست. ۲۱ مه یک ضرب الاجل نبود، اما یک تاریخ هدف بود. 

اولیانوف خاطر نشان کرد: این به ما کمک کرد که فشار زمان را فراموش نکنیم. گفت وگوها تا حصول نتیجه موفقیت‌آمیز ادامه خواهد یافت. 

عباس عراقچی رئیس تیم هیات ایران در مذاکرات وین نیز روز چهارشنبه پس از برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام گفت که در مجموع پیشرفت خوبی در مذاکرات وین حاصل شده است. 

عراقچی با بیان این که «در مورد موضوعات باقیمانده، هیات‌ها برای انجام آخرین مشورت‌ها به پایتخت‌های خود مراجعه می‌کنند» اظهار داشت: ما موفق شدیم در طول این دو هفته به مقدار زیادی کار را به پیش ببریم و الان می‌توانیم بگوییم که به چارچوب یک توافق رسیده‌ایم. به ساختار توافق دست پیدا کرده‌ایم و متن اصلی توافق و ضمیمه‌هایی که خواهد داشت مشخص شده است. البته مذاکرات در مورد متن به پایان نرسیده و درخصوص بسیاری از بندهای توافق، هنوز در حال مذاکره هستیم. 

این دیپلمات ارشد کشورمان تصریح کرد: مواضع قطعی ما کاملاً روشن است. بر روی مواضع‌مان ایستادگی کردیم و تاکنون تمام امور بر اساس مواضع قطعی ما پیش رفته است و اختلاف جایی است که با منافع و مواضع ما تعارض پیدا می‌شود. 

همچنین انریکه مورا دبیر سیاسی اتحادیه اروپا نیز پس از پایان چهارمین دور گفت‌وگوهای وین درخصوص احیای برجام اظهار کرد که توافقی در حال شکل‌گیری است. 

وی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: به پیشرفت خوبی رسیده‌ایم. توافقی در حال شکل گرفتن است. حال آنچه همچنان نیاز است، حصول تفاهم مشترک در خصوص بازگشت آمریکا به برجام و رفع تحریم‌های مربوطه و ازسرگیری تعهدات هسته‌ای توسط ایران است.

منبع: ايسنا

ارسال نظر