|
کدخبر: 164107

جزئیات حمله به کاروان‌ های نظامی آمریکا در عراق

در ادامه حملات به کاروان‌های نظامی آمریکا در عراق، دو حمله عصر امروز (چهارشنبه) در استان‌های بابل و صلاح الدین انجام شد.

سیاست جزئیات حمله به کاروان‌ های نظامی آمریکا در عراق

ابتدا سه حمله امروز در کمتر از ۱۰ دقیقه و دو حمله اخیر نیز در کمتر از نیم ساعت به کاروان‌های نظامی عراق صورت گرفت؛ چهار حمله اول در جاده "بین المللی" استان بابل و حمله آخر در استان صلاح الدین انجام شد.

بر اساس این گزارش حمله اول را گروه موسوم به "قاصم الجبارین" و حمله آخر را گروه "فصیل المقاومة" برعهده گرفته‌اند، اما عامل حملات دیگر هنوز مشخص نیست.

صابرین نیوز در این باره نوشت: کاروان چهارم که امروز توسط نیروهای ضداشغالگر در عراق هدف قرار گرفت، متشکل از ۱۲ کامیون متعلق به شرکت "دوستیار" با حفاظت شرکت "بابل" بود و این خودروها از استان بصره برای رسیدن به پایگاه نظامی "عین الاسد" در حرکت بودند.

بر پایه این گزارش آمریکا در جنوب عراق پایگاه نظامی ندارد و کاروان‌هایی که از استان بابل عبور می‌کنند، از کشور کویت وارد عراق شده و به مقصد «عین الاسد» و یا مرز سوریه در حرکت هستند.

پهپادها و بالگردهای نظامی آمریکا نیز از ترس نیروهای مقاومت در نقاط مختلف عراق از جمله بر فراز جاده‌های مرزی منتهی به سوریه و اردن و همچنین آسمان بغداد گشت زنی و پایش مستمر دارند.

حمله به نظامیان آمریکایی در حالی صورت می‌گیرد که هم اکنون مرحله سوم گفت و گوی راهبردی عراق و آمریکا در حال انجام است و برخی ناظران از برنامه‌ریزی واشنگتن برای طرح درخواست حضور دائمی نیروهای خود در عراق سخن می‌گویند.

فواد حسین وزیر امور خارجه عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: گفت و گوی راهبردی با واشنگتن در مرحله سوم مورد توجه دولت عراق است و از طریق آن منتظر تقویت روابط و حفظ منافع مشترک در همه سطوح هستیم.

اما این رویکرد در سایر سطوح حکومتی عراق دیده نمی‌شود؛ در آخرین مورد از اختلاف دیدگاه‌ها ساعتی پیش حسن سالم نماینده مجلس عراق بیان کرد: هر گونه مذاکره با آمریکایی‌ها بدون اجرای قانون اخراج نیروهای نظامی این کشور از عراق خیانت به مردم و قانون است.

طی ماه‌های اخیر گروه‌های ضداشغالگری زیادی در عراق اعلام موجودیت کرده‌اند؛ این گروه‌ها از قانون شکنی آمریکا خشمگین هستند و ادعا کرده‌اند مادامیکه اشغالگران در عراق حضور داشته باشند آنها را هدف قرار خواهند داد.

با وجود قانون مصوب پارلمان عراق در ممنوعیت حضور نظامیان خارجی در این کشور و گذشت بیش از یک سال از آن؛ نظامیان آمریکایی همچنان از تمکین به قانون سرپیچی می‌کنند.

 

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها