|
کدخبر: 136197

جدیدترین اظهارات پمپئو درباره ایران

وزیر خارجه دولت فعلی امریکا با تمجید از سیاست‌های خصمانه دولت متبوعش علیه ایران، مدعی تداوم کارزار فشار حداکثری شد.

سیاست جدیدترین اظهارات پمپئو درباره ایران

مایک پمپئو که روز‌های پایانی خود در وزارت خارجه امریکا را می‌گذراند، همچنان بر موفقیت کارزار فشار حداکثری و تداوم فشار‌ها علیه جمهوری اسلامی سخن می‌راند.

وزیر خارجه امریکا که در اراضی اشغالی به سر می‌برد، در مصاحبه‌ای با روزنامه جروزالم پست گفت: کارزار فشار حداکثری به قوت خود باقیست و تمامی گزینه‌ها برای مقابله با ایران همچنان بر روی میز قرار دارد.

پمپئو گفت در تمام چهار سال گذشته دولت در این باره شفاف عمل کرده است. هیچ دلیلی برای تغییر این روند وجود ندارد.

پمپئو با تکرار ادعای موفقیت کارزار فشار حداکثری علیه ایران، در خصوص گزارش تازه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: آنها (فشار حداکثری) توانمندی ایران برای آسیب زدن در سرتاسر دنیا را کاهش داده است. آنها هنوز فعال هستند و شاهد هستید که به غنی‌سازی ادامه می‌دهند. این بدان معناست که ماهیت اقدامات آنها تغییر اساسی نداشته است.

وزیر خارجه امریکا در مصاحبه سراسر ادعای خود گریزی نیز به سازش ننگین اعراب با رژیم صهیونیستی داشت و از ایران به عنوان عامل بی‌ثباتی در خاورمیانه دانست. وی مدعی شد سازش اعراب با اسرائیل موجب انزوای ایران شده است.

پمپئو در پاسخ به این سوال که بسیاری در اسرائیل نگران بازگشت جو بایدن به برجام هستند. لایحه‌ای هم در کنگره برای ارائه کردن بمب‌های سنگرشکن به اسرائیل برای دفاع از خود در صورت دستیابی ایران به بمب اتمی، وجود دارد. آیا دولت ترامپ در ماه‌های باقی‌مانده، این موضوع را پیش می‌برد؟ گفت: من نمی‌خواهم وارد تصمیم گیری درباره فعالیت خاصی شوم. مطابق با آنچه تا به امروز انجام داده ایم، سعی در ایجاد ائتلافی عظیم [علیه ایران] داشته و با موفقیت آن را انجام داده‌ایم. این خود در خاورمیانه فرصت‌هایی ایجاد می‌کند و خطراتی که متوجه امریکا و اسرائیل است را کاهش می‌دهد.

وزیر خارجه امریکا که پروژه شکست خورده تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران را در پرونده سیاسی خود دارد، ضمن امتناع از اظهارنظر در خصوص سامانه‌های تسلیحاتی که قرار است در اختیار رژیم صهیونیستی قرار بگیرد گفت ما به کار‌هایی که تا به امروز انجام داده ایم، ادامه می‌دهیم.

پمپئو بار دیگر از امید‌های خود و نزدیکان ترامپ برای برگشت ورق انتخابات گفت و افزود: ما همچنان در حال شمارش آرا هستیم. او درباره اینکه آیا روی کار آمدن بایدن سیاست‌های خصمانه دولت فعلی علیه ایران را تقلیل خواهد داد یا خیر ابراز بی‌اطلاعی کرد و مدعی شد سیاست‌های دولت متبوع او خاورمیانه را به مکانی امن‌تر بدل کرده است.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها