|
کدخبر: 117441

اظهارات جدید ترامپ درباره تحریم ایران

رئیس‌جمهوری امریکا با بیان اینکه واشنگتن خواستار بازگشت همه تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران است، تصریح کرد: مایک پامپئو روز پنجشنبه این درخواست ما را تقدیم سازمان ملل می‌کند.

سیاست اظهارات جدید ترامپ درباره تحریم ایران

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری امریکا در کنفرانس خبری روز چهارشنبه کاخ سفید گفت که واشنگتن خواستار بازگشت کلیه تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران است.

وی اظهارکرد که مایک پامپئو وزیر خارجه امریکا، روز پنج‌شنبه به نیویورک می‌رود تا درخواست امریکا درباره بازگشت همه تحریم‌ها علیه ایران را به سازمان ملل ارائه کند.

ترامپ با بیان اینکه ایران هرگز به سلاح هسته‌ای دست ‌نخواهد یافت، مدعی شد که در صورتی پیروزی در انتخابات، ایران طی یک ماه از امریکا خواهد خواست تا به توافق برسد.

وی با اشاره به حضور نظامیان امریکایی در عراق و گفت‌وگو با نخست‌وزیر عراق در این خصوص در جریان سفرش به واشنگتن گفت: ما تا حد زیادی از عراق خارج شده‌ایم و نیروهای کمی در آنجا داریم و باید از این جنگ‌های بی‌پایان خارج شویم.

رئیس‌جمهوری امریکا افزود: این بدترین تصمیمی بوده که در تاریخ امریکا گرفته شده است؛ چراکه ما اصلا نباید به عراق و منطقه خاورمیانه می‌رفتیم.

ترامپ ادامه داد: ۱۹ سال در خاورمیانه همانند پلیس عمل کردیم، اما اکنون خود این کشورها به دنبال تامین امنیت خودشان هستند.

وی با اشاره به عادی‌سازی روابط امارات متحده عربی و اسرائیل مدعی شد: کشورهای زیادی را می‌بینم که می‌خواهند خیلی سریع وارد این روند (عادی‌سازی روابط با اسرائیل) شوند.

رئیس‌جمهوری ایالات متحده گفت: انتظار می‌رود که عربستان راه امارات را برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در پیش بگیرد.

ترامپ گفت: به این دلیل رئیس‌جمهوری امریکا شدم که اوباما و بایدن کارشان را بلد نبودند و آنها اگر عملکرد خوبی می‌‌داشتند من اصلا برای رئیس‌جمهوری شدن اقدام نمی‌کردم؛ چرا که من از زندگی خودم در گذشته خیلی هم لذت می‌بردم.

وی توافق هسته‌ای با ایران را نشانه «شکست سیاست خارجی دولت اوباما و بایدن» خواند و گفت: امریکا در یک قرارداد کوتاه مدت مقادیر زیادی پول را در ازای «هیچ مطلق» به ایران داد.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها