|
کدخبر: 303369

آخرین اخبار از حادثه تروریستی شاهچراغ / انگیزه تروریست مشخص شد + عکس و فیلم

دقایقی پیش یک تروریست مسلح از درب باب‌المهدی حرم حضرت شاه چراغ قصد ورود به حرم را داشته است که با مقاومت و مواجهه نیروهای حفاظت از حرم مواجه می شود.

سیاست داخلی آخرین اخبار از حادثه تروریستی شاهچراغ / انگیزه تروریست مشخص شد + عکس  و فیلم

حدود ساعت ۱۹ و ۳۴ دقیقه یک تروریست مسلح از درب باب‌المهدی حرم حضرت شاه چراغ قصد ورود به حرم را داشته است که با مقاومت و مواجهه نیروهای حفاظت از حرم مواجه می شود.

گفته می‌شود که تاکنون دوتن از خادمان این حرم به شهادت رسیده‌اند. تروریست‌ها از باب‌المهدی وارد حرم شده بودند.

شاه-چراغ

منابع غیر رسمی می‌گویند تروریست پس از اصابت شلیک نیروهای امنیتی با اسلحه شروع به تیراندازی می‌کند که منجر به جراحت چند نفر می‌شود.

چند ماه پیش نیز عملیات تروریستی دیگری در حرم شاه‌چراغ باعث شهادت ۱۳ نفر از هم‌وطنانمان شده بود. دقایقی پیش یک تروریست مسلح از درب باب‌المهدی حرم حضرت شاه چراغ قصد ورود به حرم را داشته است که با مقاومت و مواجهه نیروهای حفاظت از حرم مواجه می شود.

منابع غیر رسمی می‌گویند تروریست پس از اصابت شلیک نیروهای امنیتی با اسلحه شروع به تیراندازی می‌کند که منجر به جراحت چند نفر می‌شود. تصویر زیر به عنوان اولین تصویر از فرد تروریست در رسانه ها منتشر شده است. 

IMG_20230813_205208_425

 در جریان این حادثه یک تروریست که اسلحه به همراه داشته است دستگیر شده و تروریست دیگری متواری شده و نیروهای امنیتی و پلیس در تعقیب او هستند. 

داعش مسئولیت این حمله را به عهده گرفت.

دستور رئیسی برای شناسایی سریع همۀ عواملِ جنایت تروریستیِ حرم شاهچراغ

در پی حمله تروریستی به حرم شاهچراغ، رئیس‌جمهور در تماس‌های تلفنی با وزیر کشور و استاندار فارس بر بکارگیری همه امکانات درمانی برای مداوای مجروحان و همچنین شناسایی و تعقیب همه عوامل این جنایت تأکید کرد.

اسامی یک شهید، ۶ مجروح و ۲ مصدوم حمله تروریستی شاهچراغ

معاون استاندار فارس گفت:

در این حادثه تروریستی غلامعباس عباسی ۶۹ ساله از ناحیه قفسه سینه مجروح و به شهادت رسید.

همچنین علی کاظمی کرمعلی ۶۲ ساله مجروح و زهرا جاوید ۲۳ ساله بیهوش و سکته کرد که به بیمارستان مسلمین شیراز منتقل شدند.

محمدحسین مقدس ۲۵ ساله نیز براثر آسیب به کمر و قفسه سینه مصدوم، عیسی قدرتی ۴۱ ساله براثر اصابت تیر به پای چپ مجروح، محمد جهانگیری ۲۹ ساله براثر اصابت تیر به قفسه سینه مجروح، امین زارع ۲۳ ساله بر اثر اصابت تیر به صورت مجروح و مریم دادی ۵۹ ساله براثر اصابت تیر به قفسه سینه مجروح و به بیمارستان نمازی شیراز منتقل شدند.

اسماعیل مقدس ۳۹ ساله نیز در این حادثه از ناحیه کتف راست مجروح و به بیمارستان شهید رجایی شیراز منتقل شده است./ایرنا

تسلیت عمار الحکیم به آیت الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی

رهبر جریان حکمت عراق طی بیانیه‌ای حادثه تروریستی عصر روز یکشنبه را به ملت مسلمان ایران، امام خامنه‌ای، دولت ایران و خانواده شهدا تسلیت گفته و ابراز همدردی کرد.

سید عمار الحکیم رهبر جریان حکمت عراق طی بیانیه‌ای حمله تروریستی عصر روز یکشنبه در حرم شاهچراغ شیراز را محکوم کرد.

وی در بیانیه خود اعلام کرد: « به امام خامنه‌ای ( دام ظله) رهبر انقلاب اسلامی، ملت مسلمان ایران و دولت ایران و خانواده شهدا و مجروحان صمیمانه تسلیت عرض کرده و ابراز همدردی می‌کنیم».

سید عمار الحکیم اضافه کرد: «ما مجددا درخواست خود را از جامعه بین‌المللی برای همکاری در خشکاندن منابع تروریسم و محدود کردن اثرات مخرب آن بر امنیت و ثبات مردم اعلام می‌کنیم».

انگیزه تروریست داعشی از حمله به شاهچراغ مشخص شد

جزئیات بیشتر و خبر تکمیلی دقایقی دیگر منتشر می‌شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها