|
کدخبر: 277197

تاکید رئیسی بر همکاری با سازمان‌های منطقه‌ای

رئیس جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در ادوار مختلف مشارکت مناسبی در اتحادیه کشورهای حاشیه اقیانوس هند داشته است، عنوان کرد: همکاری‌های موثر با سازمان‌های منطقه‌ای اولویت سیاست خارجی ماست.

سیاست داخلی تاکید رئیسی بر همکاری با سازمان‌های منطقه‌ای

آیت الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز دوشنبه در دیدار «سلمان الفاریسی» دبیرکل اتحادیه کشورهای حاشیه اقیانوس هند، ‌ با اشاره به ظرفیت قابل توجه کشورهای عضو این اتحادیه بر برنامه‌ریزی برای همگرایی بیشتر اعضای اتحادیه برای افزایش بهره‌گیری ازاین ظرفیت‌ها تأکید کرد.

رئیس جمهور با اشاره به جمعیت قابل توجه این حوزه جغرافیایی و ظرفیت‌های موجود در این منطقه، تقویت ارتباطات و تعاملات کشورهای حاشیه اقیانوس هند را مهم دانست و تاکید کرد: همکاری‌های موثر با سازمان‌های منطقه‌ای اولویت سیاست خارجی ماست و جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد توانمندی‌های قابل توجه خود را با کشورهای عضو اتحادیه به اشتراک بگذارد.

آیت الله رئیسی لزوم بهره‌گیری از توانمدی‌های بانوان بخش‌های گوناگون اتحادیه را مورد تأکید قرار داد و افزود: زنان در سال‌های پس از انقلاب اسلامی در عرصه‌های اجتماعی، علمی، فرهنگی و سلامت در ایران توفیقات متعددی به دست آورده‌اند که می‌تواند نمونه و الگویی از حضور موثر زن در جامعه باشد.

رئیس جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در ادوار مختلف مشارکت مناسبی در اتحادیه کشورهای حاشیه اقیانوس هند داشته است، بر لزوم فعال‌تر شدن این اتحادیه با استفاده از تجربیات گذشته به خصوص در سه حوزه فعال کردن اقتصاد آبی، توانمندی‌سازی اقتصادی بانوان و همکاری‌های علمی و فناوری تأکید کرد.

سلمان الفاریسی دبیرکل اتحادیه کشورهای حاشیه اقیانوس هند نیز با ابراز خرسندی از سفر به ایران و ملاقات با رئیس جمهور، ‌ اظهار داشت: ایران عضو فعال و موثر اتحادیه بوده و به ویژه دوره ریاست ایران بر دبیرخانه این اتحادیه بسیار شاخص و افتخارآمیز است.

وی با قدردانی از ایفای نقش موثر ایران در ریاست کارگروه توانمندی‌سازی زنان در اتحادیه کشورهای حاشیه اقیانوس هند، ‌ افزود: جمهوری اسلامی همچنین در انجمن دانش و فناوری اتحادیه هم اقدامات موثر و خدمات شایان توجهی ارائه کرده است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر