|
کدخبر: 275632

گزارش لحظه ای گسترش نیوز از مجلس:

زاهدی وفا در بازشماری آرا رای نیاورد

با درخواست بازشماری برخی نمایندگان و شمارش مجدد، آقای «زاهدی‌وفا» از مجلس رای اعتماد نگرفت.

سیاست داخلی زاهدی وفا در بازشماری آرا رای نیاورد

عبدالرضا مصری زنگ پایان نشست علنی امروز (سه‌شنبه ۱۲ مهرماه) مجلس شورای اسلامی را رأس ساعت ۱۱ و ۵۲ دقیقه به صدا درآورد و گفت: نشست بعدی مجلس روز یکشنبه، ۱۷ مهر رأس ساعت ۷:۴۵ صبح خواهد بود.

درخواست قالیباف از رئیس جمهور

رئیس مجلس شورای اسلامی به دنبال عدم رأی اعتماد مجلس به وزیر پیشنهادی کار، از رئیس جمهور خواست در اسرع وقت فرد جدیدی را به عنوان وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به مجلس معرفی کند.
 

دفاع رئیسی از زاهدی وفا

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: باید برای مردم بابصیرت، زمان شناس، دشمن شناس و فهیم، شاکر خداوند متعال باشیم که حقیقتاً جلوه دیگری از بصیرت، زمان شناسی و دشمن شناسی خود را در حوادث اخیر نشان دادند و دشمنان را در این فتنه  ناکام گذاشتند.

دفاع زاهدی وفا از برنامه های پیشنهادی خود

محمدهادی زاهدی وفا وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دفاع از برنامه های خود جهت تصدی پست وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی، ضمن تشکر از رئیس جمهور برای حضور در این جلسه و اعتماد به وی گفت: از ریاست محترم جلسه، هیات رئیسه و نمایندگان مجلس قدردانی می کنم که در این جلسه و جلسات کمیسیون های تخصصی با دقت در ایفای نقش نمایندگی خود عملکرد و برنامه های این وزارتخانه را مورد نقد و بررسی قرار دادند. همچنین از ۳ کمیسیون تخصصی که با رأی مثبت، نظر خود را به صحن مجلس اعلام کردند، تشکر می کنم و از تمام نمایندگان موافق که همدلانه در موافقت و دلسوزانه در مخالفت به ایراد سخنرانی پرداختند، سپاسگزارم.

وزیر پیشنهادی کار یادآور شد: حتما مستحضرید با اشتباه یکی از مدیران در شب گذشته، بنده مجبور شدم استعفای این مدیر را بپذیرم و پذیرفتم که عزل شد و امروز سرپرستش تعیین خواهد شد که ساحت مقدس مجلس حفظ گردد، البته ایشان در استعفای خود از ساحت مقدس مجلس معذرت خواهی کرد که پیامشان را عرض کردم.

زاهدی وفا تاکید کرد: ما باید برای آحاد ملت ایران و هر سرپرست خانوار حداقل یک شغل داشته باشیم که با این شغل اگر شغل کارگر ساده بدون بهره وری کامل باشد، بتوانیم تغذیه، بهداشت و مسکن را فراهم کنیم و اگر با یک شغل امکان تامین این حداقل معیشت نباشد، حتما در حوزه حمایتی وزارتخانه قرار بگیرد تا از بازتوزیع یارانه ها و پرداخت های انتقالی یا از طریق کمک های حمایتی بتوانیم قشر آسیب پذیر را یاری کنیم.

زاهدی وفا افزود: در حوزه یارانه ها نیز یکی از مشکلات ما این است که طی سنوات گذشته به سمت ارتقای پایگاه رفاه ایرانیان رفتیم، اما این پایگاه برای رسیدن به نقطه مطلوب ما فاصله زیادی دارد. یکی از رویکردهای ما در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رویکرد حکمرانی داده محور است.

وی با بیان اینکه ما به دنبال آن هستیم که با اعمال شفافیت و استفاده از ظرفیت دولت الکترونیک و پنجره واحد و همچنین افزایش تعامل بین دستگاه های دولتی نسبت به ارتقای میزان دقت و تصمیم گیری، اقدامات لازم را انجام دهیم، تصریح کرد: اصلاح دهک بندی و هدفمندی یارانه ها از مشکلات باقیمانده است که باید با قدرت نسبت به حل آنها اقدام شود.

موافقت برخی نمایندگان مجلس با وزیر پیشنهادی کار

الیاس نادران در جلسه علنی مجلس در موافقت با برنامه ها و صلاحیت محمدهادی زاهدی وفا وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: در مورد صلاحیت ایشان نکاتی را مطرح خواهم کرد و خواهش من این است که نمایندگان به ادله مطرح شده توجه کنند، چرا که باید در قبال رأی خود پاسخگو باشند.

 الهویردی دهقانی در موافقت با برنامه های وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: اقدامات دشمن شکست خورده به سرکردگی آمریکا و رژیم صهیونیستی و ایادی در ایجاد اغتشاشات در کشور را محکوم و هشدار می دهم که به تجربه ۴۳ ساله شکست های خود از مردم بصیر ایران مراجعه و عبرت بگیرند و از شیطنت و توطئه علیه جمهوری اسلامی ایران و مردم ایران دست بردارند در غیر این صورت شعله های خشم مردم ولایی و انقلابی ایران دودمانشان را برباد خواهد داد.

نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی درباره برنامه های وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، افزود: صلاحیت علمی و عملی وزیر پیشنهادی مشخص شده است و رئیس جمهور نیز صلاحیت های ایشان را تائید کردند.

 احمد امیرآبادی فراهانی در موافقت با برنامه وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی به حضور بیش از ۱۰ سال خود در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: در این مدت تنها از دو برنامه وزیر پیشنهادی دفاع کردم؛ نخست وزیر دفاع به دلیل تلاش دشمن برای ایجاد اختلاف بین سپاه و ارتش بود و دفاع از برنامه‌های آقای زاهدی وفا چرا که ایشان را فردی اخلاق‌مدار می‌دانم.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه زاهدی وفا صلاحیت تصدی این وزارتخانه را دارد، افزود: در ارتباط با اموال ایشان مسائلی مطرح شد اما نکته قابل توجه اینکه داشتن ثروت از نظر اسلام مذموم نیست، مهم مسیر کسب و خرج آن است، ثروتی هم که به ایشان رسیده به عنوان ارث و امین اموال است، بر اساس اسنادی که در اختیار رئیس مجلس خواهم گذاشت ایشان امین اموال هستند و باید این امانت را در مسیر عام المنفعه هزینه کنند.

مخالفت برخی نمایندگان مجلس با وزیر پیشنهادی کار

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس با بیان اینکه دارایی وزیر پیشنهادی کار حداقل ۳ میلیارد تومان برآورد شده است تاکید کرد که وزیری که قرار است از حقوق محرومان دفاع کند نباید سرمایه دار باشد.
نماینده مردم کرج در مجلس با بیان اینکه زاهدی وفا اهل تعامل با مجلس نیست، گفت: وزارتخانه تعاون را نمی‌توان به صورت مستقل اداره کرد چرا که امورات بیش از ۴۰ میلیون نفر از اقشار ضعیف جامعه وابسته به این وزارتخانه است.

حسن نوروزی  در مخالفت با وزیر پیشنهادی کار، تعاون و رفاه اجتماعی سخن می گفت، اظهار داشت: وزارت کار بزرگ ترین و پرمخاطب ترین وزارتخانه اقتصادی کشور است که ۶۵ درصد جمعیت کشور را تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی دارد و ۲۵ درصد اقتصاد کشور در اختیار این وزارتخانه است.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس افزود: من با دولت مخالف نیستم و یار قدیمی آقای رئیس جمهور از گذشته تاکنون بوده و هستم اما به عنوان نماینده مجلس باید وظیفه خود را با دقت عمل کنم، می گویند نهادهایی ایشان را تائید کرده اند پس خود نهادها بیایند رأی بدهند اما ما مجلس هستیم و درجایگاه مجلس باید به وظیفه خود عمل کنیم.

گزارش کمیسیون اجتماعی درخصوص صلاحیت وزیر

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس با قرائت گزارش این کمیسیون درخصوص صلاحیت وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، موافقت ضمنی کمیسیون متبوعش با تصدی وی در وزارتخانه تعاون را اعلام کرد.

رئیسی در صحن علنی مجلس

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور برای دفاع از برنامه های محمدهادی زاهدی وفا وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی وارد صحن علنی مجلس شد.

دستور کار مجلس ۱۲ مهر ماه

جلسه علنی مجلس به ریاست  محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و با حضور  ۲۰۶ نفر از نمایندگان آغاز به کار کرد.

بررسی صلاحیت و برنامه‌های محمدمهدی زاهدی وفا وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دستورکار جلسه امروز نمایندگان در جلسه علنی قرار دارد.

نامه معرفی محمدمهدی زاهدی وفا وزیر پیشنهادی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز (سه‌شنبه ۲۹ شهریور ماه) از سوی هیئت رئیسه مجلس اعلام وصول شد.

در جلسه هیئت رئیسه مقرر شد، جلسه بررسی صلاحیت آقای زاهدی‌وفا وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز (سه‌شنبه ۱۲ مهرماه در جلسه علنی مجلس) برگزار شود.

حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در روز ۲۴ خرداد ماه از سمت خود استعفا کرد و از آن تاریخ این وزارتخانه به سرپرستی محمدمهدی زاهدی وفا اداره می‌شود که طبق مهلت قانونی ۳ ماهه در تاریخ ۲۴ شهریور ماه فرصت دولت برای اداره این وزارتخانه توسط سرپرست به پایان رسید و تا این روز باید وزیر پیشنهادی به مجلس معرفی می‌شد.

ارسال نظر