|
کدخبر: 262518

گزارش گسترش نیوز از سفر رئیس جمهور به عمان:

استقبال از رئیس جمهور در کاخ سلطان عمان

رئیس جمهور گفت: سفر بنده به عمان در راستای توسعه سیاست همسایگی دولت مردمی با کشورهای همسایه و منطقه اهمیت زیادی دارد و در مذاکرات خود توسعه روابط دو جانبه و منطقه‌ای را پیگیری خواهیم کرد.

سیاست داخلی استقبال از رئیس جمهور در کاخ سلطان عمان

سید ابراهیم رئیسی که به منظور دیداری رسمی به عمان سفر کرده است، در کاخ العلم مورد استقبال رسمی «هیثم بن طارق آل سعید» سلطان این کشور قرار گرفت.

در مراسم استقبال رسمی، پس از قرار گرفتن رئیس جمهور و سلطان عمان در جایگاه مخصوص، سرود ملی دو کشور نواخته شد و سپس رؤسای دو کشور از یگان تشریفات حاضر در مراسم سان دیدند و مقامات همراه را به یکدیگر معرفی کردند.

در این مراسم به افتخار رئیس جمهور کشورمان و هیأت عالی‌رتبه همراه وی ۲۱ گلوله توپ شلیک شد. پس از استقبال رسمی سلطان عمان از آیت‌الله رئیسی، ابتدا مذاکرات مشترک هیأت‌های عالی‌رتبه دو کشور برگزار می‌شود و سپس رؤسای دو کشور با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو خواهند کرد.

استقبال-رئیسی

رئیس جمهور وارد عمان شد

رئیس جمهور صبح امروز (دوشنبه) به دعوت رسمی «هیثم بن طارق آل سعید» سلطان عمان و در راس هیاتی بلندپایه، تهران را به مقصد مسقط ترک کرد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی و هیئت همراه دقایقی پیش وارد فرودگاه مسقط شدند.

جزئیات سفر رئیسی به عمان

سفیر جمهوری اسلامی ایران در خصوص سفر امروز ابراهیم رئیسی به مسقط گفت: این سفر در تقویت روابط اقتصادی و تجاری میان دو کشور سهیم خواهد بود. افق های گسترده ای برای تقویت روابط اقتصادی وجود دارد و روابط دو کشور در مسیر رشد و پیشرفت است بنابراین تقویت روابط اقتصادی میان دو کشور یکی از اولویت ها است.

سفیر ایران در عمان در ادامه گفت: در این سفر قرار است توافق نامه ها و تفاهم نامه هایی امضا شود و در مورد فعالسازی توافق "عشق آباد" که میان ایران و عمان و ترکمنستان و ازبکستان امضا شده است، رایزنی شود. با توجه به اوضاع کنونی و جنگ روسیه و اوکراین این توافق از اهمیت بالایی برخوردار است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها