|
کدخبر: 255590

موافقت مجلس با تحقیق و تفحص از اتاق بازرگانی

نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز با تحقیق و تفحص از اتاق بازرگانی ایران در ۱۰ سال گذشته موافقت کردند.

گزارش کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران (اتاق ایران) در ۱۰ ‌سال اخیر در دستور کار امروز (سه شنبه ۳۰ فروردین) مجلس قرار داشت.

بعد از قرائت دلایل این تحقیق و تفحص و تشریح جزئیات آن توسط محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، نمایندگان به اظهار نظر در این باره پرداخته و به اجرای آن رای موافق دادند.

از ۲۴۲ نماینده حاضر در صحن علنی مجلس، ۱۸۹ نماینده به  تحقیق و تفحص از عملکرد اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران (اتاق ایران) در ۱۰ ‌سال اخیر رای مثبت دادند.

منبع: فارس
  • ناشناس ارسالی در

    ورود به اسناد ده سال قبل اتاق بازرگانی ه فایده ای دارد؟توجه کنید اگر کسی بخواهد تخلف مالی بکند استادانه انجام می دهد و آ نچنان سند سازی انجام می دهد که حتی عقل ج ن نیز به تخلفات صورت گرفته نخواهد رسید،د ر مورد اتاق بازرگانی بهترین کاری که دولت و مجلس می توانند انجام بدهند اصلاح قانو ن اتاق بازرگانی است مگر میشود نهادی به و کالت از مردم سالی ده هزار میلیارد تومان معادل 8 ماه یارانه کل کشور درآمد داشته ب اشد اما این درآمد حسابرسی و نظارت خاصی ن داشته باشد؟انتخابات اتاق را که خود ذینفع ان نظارت می کنند ...درآمد های اتاق را نی ز خودشان اخذ و خودشان هزینه می کنند .... ببینید درآمد های اتاق صرفا برای توسعه تج ارت باید هزینه شود نه اینکه هزینه سفرهای تجاری اعضاء هییت مدیریه و ذینفوذان اتاق بازرگانی و خانواده های ایشان از این محل پرداخت شود و ظاهرا در اسناد مالی نیز سف ر کاری فلان عضو هییت رییسه به روسیه،سوری ه،عراق،ایتالیا و و ... قید می شود .اگر ع دالتی باشد باید تکلیف این نهاد روشن شود بغیر این موارد اطلاعات رانتی که اعضاء هی یت رییسه اتاق در شوراهایی مثل پول و اعتب ار،شورای عالی بورس ،شورای دستمزد،شورای ت وسعه صادرات،امور مالیاتی و و ... به نفع خودشان و گروهشان استفاده می کنند واقعا ج ای سئوال هست حتی دستگاههای امنیتی و نظار تی به دلیل ضعف قانون عملا امکان نظارت و رصد اعضاء اتاق را ندارند و اینها دلایل م حکمی بر تغییر قانون اتاق های بازرگانی اس ت...حتی اتاق اصناف و تعاون نیز درگیر این موضوع هستند

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها