|
کدخبر: 254452

نماینده مجلس: مردم از بازگشت طرح صیانت به مجلس خوشحال اند

نماینده مردم مرودشت در مجلس، گفت: وقتی ما بازخورد بسیار مثبت بازگشت طرح صیانت به صحن را مشاهده می‌کنیم و احساس می‌کنیم که مردم از اینکه قرار است این طرح در صحن برررسی شود نه در یک کمیسیون، واقعا خوشحالند، چرا ما باید این خوشحالی را خراب کنیم و چرا باید از اینکه مردم خوشحال هستند، ناراحت باشیم؟

سیاست داخلی نماینده مجلس: مردم از بازگشت طرح صیانت به مجلس خوشحال اند

جلال رشیدی کوچی نماینده مردم مرودشت و یکی از مخالفان طرح صیانت از فضای مجازی در مجلس شورای اسلامی در خصوص خبر دیدار رئیس کمیسیون طرح صیانت با حجت‌الاسلام علم‌الهدی امام جمعه مشهد که جمعه گذشته در خطبه‌های نماز جمعه موضع‌گیری شدیداللحن و سختی نسبت به کندی سرعت مهار و کنترل فضای مجازی داشت، گفت: من شنیدم این جلسه برگزار شده است، از صحت و سقم قطعی آن اطلاع ندارم اما منبعی که به من گفت یک منبع موثق و مطمئن بود و همان کسی که به من خبر داد، گفت که این جلسه همین هفته گذشته بوده است.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در پاسخ به این سوال که «با توجه به انجام این دیدار و همینطور نامه رئیس کمیسیون به معاونت قوانین آن هم یک ماه پس از نامه این معاونت درخصوص ایراد به نحوه گردش کار کمیسیون برای بررسی طرح صیانت و اینکه چرا شاهد این اندازه پیگیری که شکل لجاجت به خود گرفته از سوی حامیان صیانت هستیم؟»، گفت: به نظر من جای تعجب ندارد، بالاخره آن‌ها تلاش خود را می‌کنند که به هدفشان برسند و ما هم تلاش خودمان را می‌کنیم، اما نکته‌ای که حائز اهمیت است این است که ما واقعا ببینیم اقدامات و پیگیری‌هایی که انجام می‌دهیم، به آرامش جامعه، برطرف شدن دغدغه مردم و رضایتمندی مردم کمک می‌کند یا اینکه در جهت عکس آن قدم برمی‌داریم. اینکه ما بخواهیم به هر قیمتی به یک هدفی دست پیدا کنیم، به نظر من خیلی شایسته نیست.

وی ادامه داد: وقتی ما بازخورد بسیار مثبت بازگشت طرح صیانت به صحن را داریم، مشاهده می‌کنیم و احساس می‌کنیم که مردم از اینکه قرار است این طرح در صحن برررسی شود نه در یک کمیسیون، واقعا خوشحالند، چرا ما باید این خوشحالی را خراب کنیم و چرا باید از اینکه مردم خوشحال هستند، ناراحت باشیم؟

رشیدی کوچی همچنین عنوان کرد: به نظر من بحث طرح صیانت تمام شده و این طرح با تدبیری که هیأت رئیسه محترم مجلس داشت در مقابل دیدگان عموم مردم و در صحن بررسی خواهد شد.

نماینده مردم مرودشت با انتقاد از میزان تخصص اعضای کمیسیون، گفت: دوستان ادعا دارند که کمیسیون تخصصی است اما وقتی بررسی می‌کنیم، می‌بینیم که از ۲۳-۲۴ نفر بیشتر از ۶-۷ نفر در حوزه فناوری اطلاعات و فضای مجازی تخصص ندارند، قطعا این عدد در صحن با حضور ۲۹۰ نفر بالای ۷۰-۸۰ نفر خواهد بود و کار بهتر پیش خواهد رفت، لذا امیدواریم که دوستان این موضوع را متوجه باشند.

رشیدی کوچی اظهار داشت: من واقعا هنوز دلیل نگرانی موافقان طرح صیانت از اینکه این طرح در صحن بررسی شود را متوجه نمی‌شوم، مگر چه کاری قرار است انجام دهند که نگران هستند ۲۹۰ نماینده آن را بررسی کنند.

منبع: ایلنا

ارسال نظر