|
کدخبر: 250185

ادعای وکیل نازنین زاغری درباره زمان آزادی موکلش

وکیل «نازنین زاغری» تبعه دو تابعیتی انگلیسی-ایرانی که به جرم فعالیت‌های تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران محکوم است، به تازگی ادعا کرده است که اخبار خوبی درباره آزادی موکل او در راه است.

سیاست داخلی ادعای وکیل نازنین زاغری درباره زمان آزادی موکلش

خبرگزاری رویترز روز سه‌شنبه با انتشار گزارشی همسو با سایر رسانه‌های غربی تلاش کرده تا پرونده آزادی زاغری را به پیشرفت در مذاکرات ایران و انگلیس برای تسویه بدهی قدیمی لندن گره بزند و بر همین اساس نوشت: با ادامه گفت‌وگوها درباره بدهی قدیمی ۴۰۰ میلیون پوندی (۵۲۰ میلیون دلاری) انگلیس به ایران، حجت کرمانی وکیل نازنین زاغری گفت که امیدوار است به زودی خبرهای خوبی شنیده شود.

این درحالیست که تاکنون هیچ یک از مقامات ذیربط کشور ادعای مطرح شده درباره آزادی زاغری را تائید نکرده‌اند.

نازنین زاغری تبعه ایرانی ــ انگلیسی است که ۱۵ فروردین سال ۱۳۹۵ توسط نیروهای سازمان اطلاعات سپاه کرمان در فرودگاه امام خمینی(ره) دستگیر و به کرمان منتقل شد.

سپاه ثارالله کرمان ۲۶ خرداد سال ۹۵ طی اطلاعیه‌ای از این دستگیری به عنوان «یکی از سرشبکه‌های اصلی وابسته به بیگانگان که مأموریت‌های مختلفی در راستای تحقق اهداف شوم دشمنان نظام» انجام داده بود، یاد کرد و در این باره توضیح داد: «وی با عضویت در شرکت‌ها و مؤسسات بیگانه در طراحی و اجرای پروژه‌های رسانه‌ای و سایبری با موضوع براندازی نرم نظام مقدس جمهوری اسلامی مشارکت داشته است. نامبرده یکی از سرشبکه‌های اصلی مؤسسات معاند بوده که تحت هدایت و حمایت سرویس‌های رسانه‌ای و جاسوسی دولت‌های بیگانه فعالیت‌های مجرمانه خود را طی سالیان گذشته انجام داده است.»

پرونده زاغری برای ادامه رسیدگی‌ها به دادستانی تهران انتقال یافت و پس از انجام تحقیقات با صدور کیفرخواست به دادگاه انقلاب ارسال شد و شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب، زاغری را به پنج سال حبس محکوم کرد که این محکومیت در دادگاه تجدیدنظر تأیید شد.

 

 

 
 

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها