|
کدخبر: 242022

پاسخ وزارت خارجه به انجام توافق برجامی قبل از سال جدید

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد که بن بستی در وین نیست و افزود: ایران تصمیمات سیاسی خود را سال‌ها پیش گرفته و در برجام باقیمانده و منتظریم پاسخ ابتکاراتمان را از سوی طرف‌های غربی بگیریم.

سیاست داخلی پاسخ وزارت خارجه به انجام توافق برجامی قبل از سال جدید

خطیب‌زاده در پاسخ به سؤالی درباره روند مذاکرات وین و تعلل آمریکا بیان کرد: بن بستی در وین نیست. مذاکرات همچون سابق برگزار می‌شود و رفت و برگشت ها بین هیأت‌ها در حال انجام است.

خطیب‌زاده درباره این‌که آیا تا قبل از سال نو شمسی و پایان فوریه شاهد توافق خواهیم بود؟ گفت:‌اگر طرف اروپایی و آمریکا امروز به ابتکارات ایران پاسخ در چارچوب برجام بدهند و اگر حقوق ملت ایران و منطقی که ایران روی میز گذاشته رعایت شود احتیاج به پایان فوریه ندارد و همین فردا می‌توانیم در وین توافق را اعلام کنیم.

این دیپلمات ارشد ایرانی بیان کرد: زمان رسیدن به توافق رابطه معکوس با اراده آمریکا و طرف غربی دارد. این توافق منتظر تصمیمات سیاسی طرف مقابل مانده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پاسخ به سؤالی درباره تضمین‌ها و این‌‌که ایران دنبال چه تضمین‌هایی است بیان کرد: آمریکا قابل اعتماد نیست و باید تضمین‌های عینی اخذ شود که که آمریکا دوباره حقوق بین‌الملل و رژیم‌های بین‌المللی را به سخره نگیرد. ایران به دنبال تضمین‌های عینی است. ایران و ۱+۴ به دنبال دریافت تضمین‌ها از سوی آمریکا هستند. 

وی درباره تحریم‌ها بیان کرد: همه تحریم‌ها باید مطابق برجام مرتفع شود فرقی نمی‌کند دارای چه عنوانی هستند و با چه برچسب ساختگی هستند همه آنها که با برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ ناهمخوان هستند باید به صورت یک جا برداشته شوند.

 

منبع: ایسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها