|
کدخبر: 237255

انتقاد تند یک نماینده از بی خبری مجلس از قرارداد ایران و چین

نماینده آزادشهر و رامیان در خصوص ادعای سلیمی و ذوالنوری درباره در جریان قرار گرفتن جزییات قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین گفت: این آقایان (دولت سیزدهم) کی آمدند در مورداین قرارداد در مجلس با نمایندگان صحبت کردند که من خبر ندارم؟

سیاست داخلی انتقاد تند یک نماینده از بی خبری مجلس از قرارداد ایران و چین

به دنبال بالاگرفتن انتقادها نسبت به مبهم بودن قرارداد۲۵ ساله ایران با چین که در سفر حسین امیرعبداللهیان به چین، اجرایی شدن آن اعلام شد بود، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه صبح امروز مجلس اعلام کرد که "هنوز قراردادی با چین و روسیه بسته نشده است."

این در حالی است که برخی دیگر از نمایندگان مجلس یازدهم مدعی شده اند از ریز جزییات این قرارداد باخبرند و به دنبال این هستند که هرچه سریعتر قرارداد ۲۰ ساله ایران با روسیه هم به مرحله اجرا برسد.

هر چند در مقابل هستند نمایندگانی که در اظهارات خود بیان کرده اند که هیچ اطلاعی از قرارداد ۲۵ ساله بین ایران و چین ندارند. غلامعلی کوهساری، نماینده آزادشهر و رامیان یکی از همین نمایندگان است که ضمن اشاره به ادعای علیرضا سلیمی و مجتبی ذوالنوری مبنی بر اطلاع همه نمایندگان از ریز جزئیات قرارداد ۲۵ ساله با چین به خبرنگار دیده‌بان ایران گفت: "اکثریت نماینده‌ها از قرارداد ۲۵ ساله با چین باخبر نیستند، شاید عده‌ای خاص باخبر باشند اما من و بسیار دیگری از همکارانم که در کمیسیون‌های مختلف حضور دارند از جزئیات این قرارداد هیچ اطلاعی ندریم و کسی هم چیزی به ما نگفته است. به هیچ وجه این موضوع صحت ندارد که همه نمایندگان از قرار ۲۵ ساله با چین خبر داشته باشند."

وی خطاب به آن دسته از نمایندگانی که مدعی در جریان قرارگرفتن قراردادهای مانند قرارداد با پکن و مسکو هستند اظهار کرد: این آقایان (دولت سیزدهم) کی آمدند در مورداین قرارداد در مجلس با نمایندگان صحبت کردند که من خبر ندارم؟ در کدام جلسه علنی و غیرعلنی آقایان به نمایندگان در خصوص قرارداد ۲۵ ساله با چین اطلاع دادند؟ اگر آقایان نماینده اطلاع دارند لطف کنند برای ما هم توضیح بدهند که حداقل ما هم مطلع شویم!

کوهساری با تاکید بر این قضیه که چرا وقتی این قرارداد به تایید مجلس نرسیده به مرحله اجرا رسیده است خاطرنشان کرد: طبق قانون اساسی تمامی عهدنامه‌ها، موافقت‌نامه‌ها و قراردادها باید ابتدا به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد. چطور آقای امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دولت سیزدهم اعلام کرده است که این قرارداد به مرحله اجرا رسیده است؟

وی در ادامه اضافه کرد: چطور وقتی که این قرارداد نه به تایید مجلس رسیده است و نه اکثریت نمایندگان از آن مطلع هستند آقایان از اجرایی شدن آن خبر می دهند؟ 

نماینده مردم آزادشهر در پاسخ به این سوال که رئیس مجلس یا نمایندگانی که ادعای باخبری از جزئیات قرارداد با چین را داشتند چه پاسخی به شما دادند، اظهار کرد: هیچکس هیچ پاسخی به ما نداد.

 

 

منبع: دیده بان ایران

ارسال نظر