|
کدخبر: 236795

لایحه توانمند سازی زنان سرپرست خانوار به کجا رسید؟

نماینده درود در مجلس گفت: در طول برنامه ششم باید لایحه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار ارائه می‌شد که تاکنون اقدامی برای تدوین لایحه مذکور صورت نگرفته است.

حسین گودرزی نماینده درود در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۵ بهمن) مجلس شورای اسلامی و در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون اجتماعی در خصوص توانمندسازی زنان سرپرست خانوار اظهار داشت: موضوع زن و خانواده را باید در دو حوزه راهبری و اجرا مورد بررسی قرار دهیم.

وی با انتقاد از وزارت کشور در زمینه برگزاری جلساتی در حوزه راهبری زنان افزود: برای مطلع شدن از آمار زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست باید به مراجعه‌کنندگان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی رجوع کنیم که همین نشان‌دهنده نگاه تقلیلی ما به زنان است با وجود اینکه جایگاه زنان در جامعه را بسیار مهم می‌دانیم.

نماینده درود و ازنا در مجلس تصریح کرد: در موضوع اجرای ۱۶ درصد ۱۰ هزار میلیارد تومان اختصاصی به کمیته امداد امام خمینی (ره) و ۱۵ درصد ۳ هزار میلیارد تومان به سازمان بهزیستی، خود گویای این است که در زمینه اجرا نیز آنچنان که باید اقداماتی صورت نگرفته است.

گودرزی با بیان اینکه موضوع زنان مغفول مانده است، تأکید کرد: در طول برنامه ششم باید لایحه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار ارائه می‌شد که تاکنون اقدامی برای تدوین لایحه مذکور صورت نگرفته است، این در حالی است که توجه به زنان کار رکنی، پایه‌ای و اساسی است.

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها